ІНФОРМАЦІЙНИЙ ШУМ ТА МАРКЕТИНГОВІ ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ЙОГО ПОДОЛАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-04-151-157

Ключові слова:

інформаційний шум, маркетинг, персоналізація контенту, інноваційні маркетингові стратегії, ринкові комунікації.

Анотація

Вступ. В сучасних умовах формування цифрової економіки та інтенсивного зростання обсягів інформації, що підлягає опрацюванню аналітиками, формуються принципово нові вимоги щодо споживачів та бізнесу. При цьому інструментарій опрацювання даних не завжди дає адекватну аналітичну інформацію стосовно змін, що відбуваються як на глобальному, так і на локальних ринках. Причиною цього є інформаційний шум, що являє собою надмірний потік даних, який ускладнює сприйняття важливих повідомлень і впливає на ефективність маркетингових стратегій. Усе це вимагає формування системного підходу до управління інформаційними потоками та оптимізації комунікацій між підприємством і цільовою аудиторією.

Мета. Метою дослідження є аналіз інформаційного шуму як бар’єру для ефективного сприйняття маркетингових комунікацій, а також визначення інструментів і стратегій, що дозволяють мінімізувати його вплив на споживачів та підвищити ефективність маркетингової діяльності.

Методи. Дослідження базується на використанні міждисциплінарного підходу, що включає контент-аналіз, методи абстрактного моделювання для вивчення сприйняття інформації споживачами, а також емпіричні методи дослідження ефективності сучасних маркетингових технологій, що базуються на аналізі підходів щодо управління спеціалізованим інструментарієм маркетингу щодо взаємодії із споживачами.

Результати. У статті розглянуто концептуальні аспекти інформаційного шуму та його функціональний вплив на поведінку споживачів. Проведено аналіз ефективності застосування різних маркетингових інструментів на засадах автоматизації бізнес-процесів, використання комунікаційних платформ та даних для аналізу поведінки споживачів, наслідком чого є підвищення ефективності комунікацій та зменшення шумових ефектів. Визначено ключові стратегії боротьби з інформаційним шумом, які сприяють посиленню комунікаційної взаємодії підприємства в контексті динамічних змін ринкових умов. Доведено необхідність впровадження інноваційних підходів до розробки рекламних кампаній, які враховують специфіку сучасних медіаканалів та поведінкових моделей споживачів.

Висновки. Доведено, що мінімізація інформаційного шуму є важливим фактором для забезпечення довгострокової ефективності маркетингових комунікацій підприємства. Визначено, що використання сучасних інструментів аналізу даних, автоматизації процесів та індивідуального підходу до споживача дозволяє компанії підвищити рівень довіри та лояльності з боку клієнтів, наслідком чого є зростання обсягу продаж та прибутковості суб’єкта господарювання.

Посилання

1. Dziamulych, M. I. (2010). Sutnist elektronnykh groshei v suchasnii finansovii systemi [The essence of electronic money in the modern financial system].Ekonomichni nauky. Seria “Oblik ta finansy” – Economic sciences. "Accounting and finance" series. Vol. 7(25). Part 4. Pp. 181–185 [in Ukrainian].

2. Dziamulych, M. I., & Reikin, Yu. Yu. (2024). Podviinyi tsyfrovyi ta zelenyi perekhid v konteksti formuvannia stiikoi ekonomichnoi systemy [Double digital and green transition in the context of the formation of a sustainable economic system]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. 61 [in Ukrainian].

3. Dovhanyk, N. M., & Chaliuk, Yu. O. (2018). Kontseptsiia hlobalnoi osvity v istorychnii retrospektyvi [The concept of global education in historical retrospect]. Mizhnarodni vidnosyny: teoretyko-praktychni aspekty – International relations: theoretical and practical aspects. Vol. 1. Pp. 22–29 [in Ukrainian].

4. Chaliuk, Yu. O. (2023). Indeksna otsinka sotsialno-ekonomichnoi dynamiky [Index assessment of socio-economic dynamics]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii – Entrepreneurship and Innovation. Vol. 29. Pp. 45–52 [in Ukrainian].

5. Chaliuk, Yu. O. (2021). Stratehiia sotsialno-ekonomichnoho proryvu KNR [Strategy of social and economic breakthrough of the People's Republic of China]. Kytaieznavchi doslidzhennia – Sinological studies. Vol. 3. Pp. 127–140 [in Ukrainian].

6. Shmatkovska, T. O., & Dziamulych, M. I. (2022), Stratehichnyi upravlinskyi oblik v umovakh tsyfrovoi ekonomiky [Strategic management accounting in the digital economy]. Galytskyi ekonomichnyi visnyk – Galician Economic Bulletin. Vol. 74(1). Pp. 61–67 [in Ukrainian].

7. Arakelova, I., Shulpina, N., Tokareva, V., Nahorna, O., Shulha, O., Khomiuk, N., Sodoma, R., Shmatkovska, T. (2024). Research and management of the price policy in the field of marketing services of the enterprise using modern information technologies in the conditions of sustainable development. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research. Vol. 14(1). Special Issue XL. Pp. 240-244.

8. Dovhanyk, N. M., Chaliuk, Y. O. (2017). International non-governmental organizations and social responsibility. The scientific heritage. Vol. 8(8). Pp. 39–42.

9. Dziamulych, M., Krupka, I., Andruschak, Y., Petyk, M., Paslavska, R., Grudzevych, Y., Martyniuk, R. (2022). Banking liquidity risk management in Ukraine based on the application of digital and information technologies. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research. Vol. 12(2). Special Issue XXIX. Pp. 102-107.

10. Shmatkovska, T., Volynets, L., Dielini, M., Magopets, O., Коpchykova, I., Kytaichuk, T., Popova, Yu. (2022). Strategic management of the enterprise using the system of strategic management accounting in conditions of sustainable development. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research. Vol. 12(2). Special Issue XXIX. Pp. 123-128.

Завантаження

Опубліковано

2025-01-16

Номер

Розділ

Розділ V. ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Як цитувати

[1]
2025. ІНФОРМАЦІЙНИЙ ШУМ ТА МАРКЕТИНГОВІ ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ЙОГО ПОДОЛАННЯ. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 4, 40 (Січ 2025), 151–157. DOI:https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-04-151-157.