Особливості використання стратегічного маркетингу вищими навчальними закладами
DOI:
https://doi.org/10.29038/2411-4014-2018-04-70-78Ключові слова:
стратегічне управління, маркетингова стратегія, маркетингове стратегічне планування, вищий навчальний заклад, позиціювання ринку освітньої послуги.Анотація
Мета статті – дослідити особливості стратегічного управління вищими навчальними закладами та запропонувати власне бачення застосування стратегічного маркетингу в ньому. Мeтодологічною оcновою доcліджeння cтали наукові праці вчeних зі стратегічного менеджменту й маркетингу. Запропоновані підходи можуть бути враховані ВНЗ під час установлення стратегічних цілей та формування маркетингової стратегії. У статті проаналізовано місце маркетингової стратегії в структурі загального планування діяльності ВНЗ, визначено її основні різновиди; на основі попереднього дослідження сформовано процес маркетингового стратегічного планування ВНЗ; наголошено на необхідності застосування маркетингової поточної сегментації ринку освітніх послуг і позиціювання. Зроблено висновок, що підвищення якості освітніх послуг досягається за умов оптимізації управління, упровадження маркетингового стратегічного управління.



