The Application of Distance Learning in Teaching of Accounting and Analytical Cycle Disciplines

Authors

  • Myroslava Kulynych Lesya Ukrainka Eastern European National University

DOI:

https://doi.org/10.29038/2411-4014-2015-03-79-85

Keywords:

distance course, the education process, education service module, infomedia, Internet, specialist, accounting, resources, information, students

Abstract

The article examines the necessity of introduction of the latest computer technologies into the educational process to facilitate the formation of professional competence of the future specialists. To increase the effectiveness of educational services in teaching of accounting and analytical cycle disciplines for students the latest computer technologies should be introduced in the educational process to promote the formation of the professional competence of the future specialists. The key advantages of distance learning are its flexibility, the possibility of choosing study time, place and progress rate of learning individually. Nowadays the most attention is given to media environment the Moodle in creation of the distance learning courses. Considerable attention is paid to the choice of educational information. It should be modern, absolute, alternative. Such information should foster motivated data processing and require communication between the participants involved in order to enrich the information resources and improve the quality of results

References

Болюбаш Н. М. Розробка дистанційного курсу засобами інформаційного середовища Moodle / Н. М. Болюбаш // Педагогіка. – 2010. – Вип. 123. – Т. 136. – С. 19–27.

Дмитренко Т. А. Створення електронного НМКД з дисципліни «Інформаційні технології» для студентів економічних спеціальностей / Т. А. Дмитренко, Т. М. Деркач, С. І. Волков, В. Т. Матевосян // Математичні машини і системи. – 2013.– № 3. – С. 186–190 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://cyberleninka.ru/article/n/stvorennya-elektronnogo-nmkd-z-distsiplini-informatsiyni-tehnologiyi-dlya-studentiv-ekonomichnih-spetsialnostey

Дудар З. В. Якість дистанційної освіти: проблеми та рішення / З. В. Дудар, І. А. Ревенчук // Електронні засоби та дистанційні технології для навчання протягом життя : тези доп. VIII Міжнар. наук.-метод. конф., 15–16 листоп. 2012 р., м. Суми / відп. за вип. В. В. Божкова. – Суми : СумДУ, 2012. – С. 68–69.

Кухаренко В. М. Навчально-методичний комплекс підготовки викладача дистанційного навчання / В. М. Кухаренко // Інформаційні технології і засоби навчання. – № 2. – 2007.

Кухаренко В. М., Рибалко О. В., Сиротенко Н. Г. Дистанційне навчання: умови застосування. Дистан-ційний курс : навч. посіб. – 3-є вид. / В. М. Кухаренко, О. В. Рибалко, Н. Г. Сиротенко ; за ред. В. М. Кухаренка. – Х. : НТУ «ХПІ», «Торсінг», 2002. – 320 с.

Полат Е. С. Теория и практика дистанционного обучения / Е. С. Полат // Информатика и образование. – 2001. – № 5. – С. 37–42.

Published

2015-09-28

How to Cite

[1]
2015. The Application of Distance Learning in Teaching of Accounting and Analytical Cycle Disciplines. Economic journal of Lesya Ukrainka Volyn National University. 3, 3 (Sep. 2015), 79–85. DOI:https://doi.org/10.29038/2411-4014-2015-03-79-85.