Features and Contractual Relations Between Actors in the Tourism Market

Authors

  • Kateryna Zaychuk Lesya Ukrainka Eastern European National University

DOI:

https://doi.org/10.29038/2411-4014-2016-04-7-12

Keywords:

tourism market, travel resources, travel, tourism product, tourist services, travel agent, tour operator, contract.

Abstract

The article substantiates the concept of «tourism market», considered the tourism market structure, defined subjects of tourist activity, we investigated the relationship between the subjects of the tourist market, held the prospects of further development of the tourism market. The study presents the importance and role of the tourism market in the playing of the national economy. Particular attention is paid to contractual relationships that define the relationship between the travel agent, tour operator and tourist. From the interaction between the subjects determined the effectiveness of the promotion of the tourist product in the region and the country. The practical implementation of the results of scientific work in leverage for the creation of a favorable environment competing tourism.

References

Любіцева О. О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти) / О. О. Любіцева. – Київ : Альтерпрес, 2002. – 436 с.

Бабарицька В. К. Організація туризму : навч. посіб. – Ч. І / В. К. Бабарицька, О. О. Любіцева. – Київ : КУ, 1998. – 240 с.

Кудла Н. Є. Маркетинг туристичних послуг : навч. посіб. / Н. Є. Кудла ; Львів. ін-т економіки і туризму. – Київ : Знання, 2011. – 351 c.

Проблеми географії та менеджменту туризму / В. Г. Явкін, В. П. Руденко, О. Д. Король та ін. – Чернівці : Рута, 2006. – 260 с.

Про туризм : Закон України // Відомості Верховної Ради. – 1995. – № 31. – С. 241.

Стрішенець О. М. Напрямки активізації розвитку транскордонного ринку туристично-рекреаційних послуг в умовах європейської інтеграції / О. М. Стрішенець // Globalne aspekty ekonomii swiatowej i stosunkow miedzynarodowych w warunkach niestahilnosci GOS podarczej : monografia miedzynarodowej konferencji naukowo-praktycznej. – Czestochowa, 2016. – S. 542–551.

Павлов К. В. Необхідність активізації рекреаційно-туристичного бізнесу в регіоні / К. В. Павлов, Н. В. Павліха // Проблеми раціонального використання соціально-економічного та природно-ресурсного потенціалу регіону: фінансова політика та інвестиції. – Вип. 10 (ювілейний : зб. наук. пр. – № 3–4. – Луцьк : Надстир’я, 2004. – С. 323–327.

Зайчук К. А. Теоретичні підходи до категорії «туристична послуга» / К. А. Зайчук // Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (8–9 грудня 2016 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://econf.at.ua/_ld/0/12_Collection_12_2.pdf

Мальська М. П. Міжнародний туризм і сфера послуг : підручник / М. П. Мальська, Н. В. Антонюк, Н. М. Ганич; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. – Київ : Знання, 2008. – 661 c.

World Travel & Tourism Council [Електронний ресурс]. – Режиv доступу : http://www.wttc.org/

Published

2016-11-28

How to Cite

[1]
2016. Features and Contractual Relations Between Actors in the Tourism Market. Economic journal of Lesya Ukrainka Volyn National University. 4, 8 (Nov. 2016), 7–12. DOI:https://doi.org/10.29038/2411-4014-2016-04-7-12.