ІННОВАЦІЙНІ ІМІДЖЕВІ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ МОЛОДІЖНОГО СЕГМЕНТУ МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2786-4618-2025-01-196-206

Ключові слова:

бренд, імідж, емоційний маркетинг, іміджева стратегія, інновація, молодіжний сегмент туризму, міжнародний туризм, маркетинг туризму.

Анотація

Вступ. Молодіжний туризм стає все важливішим сегментом міжнародного туристичного ринку через сучасні суспільні та культурні зміни під впливом глобалізації і технологій. Молоді туристи активно змінюють ринок туристичних послуг і формують культуру молодіжних подорожей, яка впливає на всі вікові групи.

Мета. Мета статті - визначити особливості молодіжного сегменту міжнародного туризму, ключові чинники, що впливають на його розвиток у сучасних умовах та запропонувати основні іміджеві стратегії формування привабливого бренду туристичних дестинацій для молоді.

Методи. Для досягнення мети використано цілісний методичний інструментарій, зокрема: абстрактно-логічний метод, монографічний, економіко-статистичний, графічний, а також методи системного підходу, групування й узагальнення.

Результати. У статті досліджено різні підходи до визначення меж молодіжного сегменту, що є основою для аналізу його специфіки та місця у міжнародних туристичних потоках. Розглянуто види та особливості молодіжного туризму, а також його вплив на розвиток світової туристичної індустрії. Акцентовано увагу на ролі міжнародних організацій у підтримці молодіжного туризму та досягненні стратегічних цілей у цій сфері. Проаналізовано вплив пандемії COVID-19 на міжнародні туристичні потоки, визначено динаміку основних показників, що характеризують ринок молодіжного туризму за останнє десятиліття. У контексті сучасних викликів, що постали перед молодіжним туристичним сегментом,  обґрунтовано необхідність створення позитивного, в контексті потреб та особливостей молодіжної аудиторії, бренду дестинацій та запропоновано необхідні для цього основні іміджеві стратегії. У статті підкреслено значення інноваційного підходу до їх розробки, у тому числі широке використання цифрових технологій.

Висновки. Стратегії розвитку молодіжного туризму повинні бути спрямовані на створення привабливого туристичного бренду, який буде цікавим для молоді та заохочувати бажання туристів подорожувати. Важливим є сформувати цифрову ідентичність бренду, використати мистецьку силу та емоційний маркетинг, тому іміджеві стратегії повинні враховувати потреби молоді як споживачів туристичних послуг.

Посилання

1. Dekhtyar N. A. (2014). Vplyv innovatsiynykh tekhnolohiy na rozvytok svitovoho rynku turystychnykh posluh [Influence of innovative technologies on the development of the global market of tourist services]. Mekhanizmy rehulyuvannya ekonomiky - Mechanisms of economic regulation, 3(71), 37–43. [in Ukrainian].

2. Melnyk N., Melnyk A., & Kotsan K. (2022). Innovatsiyi na rynku turystychnykh posluh yak instrument formuvannya imidzhu destynatsiyi [Innovations in the tourism services market as a tool for destination image formation]. Naukovyi visnyk Chernivetskoho universytetu: Heohrafiia – Scientific Bulletin of Chernivtsi University. Geography, 838, 20–27. [in Ukrainian].

3. Sokol T. H. & Plyska I. I. (2017). Innovatsiyni sposoby i formy ekskursiynoyi diyal’nosti na rynku turystychnykh posluh Ukrayiny [Innovative methods and forms of excursion activity in the tourism services market of Ukraine]. Vcheni zapysky Universytetu «KROK» - Academic notes of the University «KROK», 47, 165–170. [in Ukrainian].

4. Hurzhii N. M., & Kretynko A. V. (2013). Innovatsiyni tekhnolohiyi v turystychniy industriyi [Innovative technologies in the tourism industry]. Stalyi rozvytok ekonomiky - Sustainable development of the economy, 3, 221–224. [in Ukrainian].

5. Lahodienko V. V., Pavlov K. V., Pavlova O. M., & Sarkisian H. O. (2022). Innovatsiyna diyal’nist’ na rehional’nykh turystychnykh rynkakh: modernizatsiya ta rehulyuvannya [Innovative activities in regional tourism markets: modernization and regulation]. Volynpolygraph Publishing House. [in Ukrainian].

6. Romanova A. A. (2018). Molodizhnyy turyzm yak trend suchasnoyi turystychnoyi industriyi [Youth tourism as a trend of the modern tourism industry]. Problemy ta perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia - Problems and prospects of economics and management, 1(13), 47–54. [in Ukrainian].

7. Trunina I., & Latishev K. (2020). Marketynhove doslidzhennya spozhyvats’kykh perevah molodi v haluzi turyzmu [Marketing research of consumer preferences of youth in the field of tourism]. Tavriiskyi naukovyi visnyk. Seriia: Ekonomika - Tavria Scientific Bulletin. Series: Economy, 3, 115–122. [in Ukrainian].

8. Caludia Olimpia Moisa. (2010). Conceptual Clarification Regarding Youth Travel. Revista tinerilor economişti 14, 98-106. [in English].

9. Çakar K., & Seyitoğlu F. (2016). Youth tourism: Understanding the youth travellers’ motivations. The 7th MAC Conference 2016. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/304251211_Youth _Tourism_Understanding_the_Youth_Travellers'_Motivations (accessed: January 20, 2025) [in English].

10. Demeter T., & Brătucu G. (2014). Typologies of youth tourism. Bulletin of the Transilvania University of Braşov. Series V: Economic Sciences, 7(56), 1. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/263888606_Typologies_of_Youth_Tourism (accessed: January 20, 2025) [in English].

11. New Horizons 5: A Global Study of the Youth and Student Traveller. (n.d.). Retrieved from: https://www.wysetc.org/2024/10/new-horizons-5-study-on-global-youth-and-student-travel-published/ (accessed: January 20, 2025) [in English].

12. Yuzych Yu. (2020, September 21). Molod pomolodshae? [Will youth get younger?]. Reanimatsiinyi paket reform. Retrieved from: https://rpr.org.ua/news/molod-pomolodshaie/ (дата звернення: 20.01.2025) [in Ukrainian].

13. Dudko V. I. (2019). Molodi zdorov’ya [Youth health]. In Encyclopedia of Modern Ukraine (Vol. 1). National Academy of Sciences of Ukraine, Institute of Encyclopedic Research [in Ukrainian].

14. The Power of Youth Travel (2011). UNWTO – WYSE. (Vol. 2). Retrieved from: https://www.wysetc.org/wp-content/uploads/2014/12/wysetc-unwto-report-english_the-power-of-youth.pdf (accessed: January 20, 2025) [in English].

15. Horizons IV: A Global Study of the Youth and Student Traveller. (n.d.). Retrieved from: https://www.wysetc.org/wp-content/uploads/sites/19/2018/06/New-Horizons-IV_Preview.pdf (accessed: January 20, 2025) [in English].

16. Tomazos K. (2010). Volunteer tourism, an ambiguous phenomenon: An analysis of the demand and supply for the volunteer tourism market. Innovative Marketing, 6(4), 42–47. [in English].

17. Thompson J. (2021). Volunteer tourism fields: spaces of altruism and unsustainability. Current Issues in Tourism, 25(5), 779–791. [in English].

18. Rudenko M.V., Kochuma I.Yu., Kravchenko O.O., Tretyak N.M. (2024) Informatsiyna bezpeka v smart-turyzmi: upravlinnya ryzykamy, marketynhovi stratehiyi, perspektyvy [Information security in smart tourism: risk management, marketing strategies, prospects]. Visnyk Khmelʹnytsʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Ekonomichni nauky - Bulletin of Khmelnytsky National University. Economic Sciences, 2, 351-359. [in Ukrainian].

19. ISTO. (n.d.). International Social Tourism Organisation. Retrieved from: https://www.isto.international/ (accessed: January 20, 2025) [in English].

20. ISTC. (n.d.). International Student Travel Confederation. Retrieved from: https://www.intlfieldstudies.org (accessed: January 20, 2025) [in English].

21. ICF. (n.d.). International Camping Fellowship. Retrieved from: https://www.icfconnect.net/ (accessed: January 20, 2025) [in English].

22. IYHF. (n.d.). International Youth Hostel Federation. Retrieved from: https://www.unwto.org (accessed: January 20, 2025) [in English].

23. EUFED. (n.d.). European Union Federation of Youth Hostel Associations. Retrieved from: https://destinet.eu (accessed: January 20, 2025) [in English].

24. FIYTO. (n.d.). Federation of International Youth Travel Organisations. Retrieved from: https://www.sprachenmarkt.de (accessed: January 20, 2025) [in English].

25. EYCA. (n.d.). European Youth Card Association. Retrieved from: https://eyca.org (accessed: January 20, 2025) [in English].

26. SYTA. (n.d.). Student & Youth Travel Association. Retrieved from: https://syta.org (accessed: January 20, 2025) [in English].

27. Asotsiatsiia spryiannia rozvytku molodizhnoho turyzmu. (n.d.). [Association for Promotion of Youth Tourism]. Official website. Retrieved from: https://youthtourism.org.ua (accessed: January 20, 2025) [in Ukrainian].

28. UNWTO. (n.d.). Tourism Data. Retrieved from: https://www.unwto.org/tourism-data/un-tourism-tourism-dashboard (accessed: January 20, 2025) [in English].

29. UNWTO. (n.d.). Latest Tourism Data. Retrieved from: https://www.unwto.org/tourism-statistics/tourism-statistics-database (accessed: January 20, 2025) [in English].

30. Rudenko M.V., Ustik T.V., Kuksa V.M., Radzikhovs’ka YU.M., Shul’ha P.M. (2024). Terytorialʹnyy brendynh Cherkashchyny, yak instrument povoyennoho marketynhu rehionu [Territorial branding of Cherkasy region as a tool for post-war marketing of the region]. Naukovyy visnyk Poltavsʹkoho universytetu ekonomiky i torhivli - Scientific Bulletin of the Poltava University of Economics and Trade, 4(114), 63-70. [in Ukrainian].

Завантаження

Опубліковано

2025-04-25

Номер

Розділ

Розділ V. ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Як цитувати

[1]
2025. ІННОВАЦІЙНІ ІМІДЖЕВІ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ МОЛОДІЖНОГО СЕГМЕНТУ МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 1, 41 (Квіт 2025), 196–206. DOI:https://doi.org/10.29038/2786-4618-2025-01-196-206.