ФОРМУВАННЯ ПРОДУКТОВОЇ СТРАТЕГІЇ ЯК ГОЛОВНОГО ЕЛЕМЕНТА МАРКЕТИНГОВОЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-03-149-155

Ключові слова:

продукт, маркетинг продукту, маркетингова продуктова стратегія, маркетингова товарна політика, стратегічний портфель підприємства

Анотація

Вступ. Успіх або невдача більшості елементів маркетингової стратегії насамперед залежить від товарної політики. Зміна продукту з високою ймовірністю передбачатиме значні зміни в інших функціональних сферах компанії ніж зміни в інших елементах комплексу маркетингу.

Мета. Полягає у дослідженні сутності продуктової стратегії, визначенні особливості маркетингу продукту, аналізу зарубіжного досвіду формування продуктової стратегії та розробці моделі маркетингової продуктової стратегії підприємства.

Методи. Використання методу аналізу та синтезу зарубіжного досвіду формування маркетингу продукту дозволив адаптувати модель маркетингової продуктової стратегії підприємства до вітчизняних реалій.

Результати. У статті розглянуто суть продуктової стратегії, уточнено відмінність між поняттями «маркетинг продукту» та  «менеджмент продукту». Установлено, що на більшості українських підприємств немає чіткої продуктової стратегії, зазвичай пріоритетом при розробці продуктової стратегії є те, що приносить найбільший дохід. Описано зарубіжний досвід. відділу управління продуктами, який базується  на збалансованому комерційному погляді із розумінням технічних, операційних потреб і потреб користувача. Завдяки такому «вертолітному» погляду на всі аспекти продукту вони можуть здійснювати компроміси щодо того, що найкраще для бізнесу, щоб просувати продукт вперед. Розроблено структуру діяльності з продуктами за різними видами діяльності, які мають відбуватися на підприємстві. Відмічено важливість «задоволення потреб», що є центральним у визначенні продажів і маркетингу.

Висновки. Для досягнення успіху маркетингу продукту необхідно усвідомити три аспекти: визначитися, хто і що повинен виконувати; зрозуміти хто в кінцевому підсумку відповідає за успіх кожного продукту;  детальне розуміння існуючих і потенційних клієнтів та ринків, Усвідомлення цього допомагає переконатися, що продукти добре позиціонуються, клієнти хочуть їх купувати, а команди з продажу мають те, що їм потрібно для продажу.

Посилання

1. Abramovych I. A. Kvasova M. S. Marketynhova tovarna polityka ta yii osoblyvosti v kryzovykh umovakh hospodariuvannia. [Marketing commodity policy and its features in economic crisis conditions].URL:

2. Bezuhla L. S., Ahafonov O. D., Hladkyi D. R. Formuvannia marketynhovoi tovarnoi polityky pidpryiemstva. Infrastruktura rynku. [Formation of the marketing product policy of the enterprise]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy Market infrastructure. Economics and enterprise management 2019. Вип. 35. С. 133–137. URL: http://surl.li/umqmp [in Ukrainian].

3. Honcharenko I.M., Reva M.O. Obhruntuvannia marketynhovoi tovarnoi stratehii pidpryiemstva. Materialy II vseukrainskoi naukovoi Internet-konferentsii «Osvitno-innovatsiina interaktyvna platforma «Pidpryiemnytski initsiatyvy». [Justification of the marketing product strategy of the enterprise]. Materials of the II All-Ukrainian Scientific Internet Conference "Educational and Innovative Interactive Platform «Entrepreneurial Initiatives». URL: http://surl.li/umqna [in Ukrainian].

4. Hromova O. Ye., Shevchuk Yu. V. Tovarna polityka v systemi marketynhu. [Commodity policy in the marketing system]. Ekonomichni nauky [Commodity policy in the marketing system]. Economic sciences. URL:

5. Kuzmynchuk N. V., Kutsenko T. M., Terovanesova O. Yu. Teoretychni pidkhody do rozuminnia sutnosti marketynhovoi tovarnoi polityky pidpryiemstva. [Theoretical approaches to understanding the essence of the company's marketing product policy]. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti Herald of the economy of transport and industry.2019. No 66. С. 149–158.

6. Lisenyi Ye. V., Diachenko Yu. I. Upravlinnia ta shliakhy udoskonalennia marketynhovoi tovarnoi polityky pidpryiemstva. [Management and ways of improving the company's marketing product policy]. Ekonomika ta suspilstvo. Economy and society. 2021. Вип. 32. 6 с. URL: http://surl.li/umqny [in Ukrainian].

7. Khurdei V. D., Datsenko V. V., Semenova L. Yu. Vplyv marketynhovoi tovarnoi polityky na povedinku spozhyvachiv v umovakh kryzy. [The impact of marketing product policy on consumer behavior in crisis conditions] Ekonomichnyi prostir. Economic space 2021. No 165. С. 96–100. URL: http://surl.li/umqog [in Ukrainian].

8. Khurdei V. D., Datsenko V. V., Semenova L. Yu. Vplyv marketynhovoi tovarnoi polityky na povedinku spozhyvachiv v umovakh kryzy. [Formation of the marketing product policy system]. Ekonomichnyi prostir/ Bulletin of the Khmelnytskyi National University. Economic sciences 2021. No 1. С. 320–323. URL: http://surl.li/umqoq [in Ukrainian].

9. Yurynets O. V., Tomiuk O.Ia. Obgruntuvannia dotsilnosti zmin tovarnoi polityky pidpryiemstva dlia zabezpechennia konkurentospromozhnosti produktsii avtomobilebudivnykh pidpryiemstv. [Justification of the expediency of changes in the product policy of the enterprise to ensure the competitiveness of the products of automotive enterprises] URL: http://surl.li/umqpa [in Ukrainian].

10. Product Marketing explained. URL: http://surl.li/umrmc [in England].

11. Product Management Maturity Assessment Model. URL: http://surl.li/umrmi [in England].

12. Market Analysis Introduction. URL: http://surl.li/umrmp [in England].

Завантаження

Опубліковано

2024-11-03

Номер

Розділ

Розділ V. ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Як цитувати

[1]
2024. ФОРМУВАННЯ ПРОДУКТОВОЇ СТРАТЕГІЇ ЯК ГОЛОВНОГО ЕЛЕМЕНТА МАРКЕТИНГОВОЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 3, 39 (Лис 2024), 149–155. DOI:https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-03-149-155.