МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ НА ПОВЕДІНКУ СПОЖИВАЧІВ

Автор(и)

  • Надія Букало Волинський національний університет імені Лесі Українки image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-03-142-148

Ключові слова:

маркетинг, ціна, політика ціноутворення, поведінка споживача, маркетингова цінова політика.

Анотація

Анотація. Вступ. У статті розглянуто економічні терміни «маркетингова політика ціноутворення», «поведінка споживачів», трактування різними закордонними та вітчизняними науковцями, подано їх характеристика. Досліджено роль маркетингової політики ціноутворення для компаній та споживачів продукції чи послуг. Розглянуто типи споживчої поведінки та їх реакції на ціну.

Мета. Дослідження підходів щодо визначення поняття «маркетингова політика ціноутворення» їх значення та умови ціноутворення, розгляд терміну «поведінка споживачів», дослідження типів поведінки споживачів та їх реакції на ціну.

Методи. Проводячи дослідження використано методи аналізу, абстракції, теоретичного, історичного та логічного узагальнення та порівняння. Основою дослідження став діалектичний метод.

Результати. Розкрито сутність економічного терміну «маркетингова політика ціноутворення» та «поведінка споживачів». Проведене дослідження показало, що грамотна цінова політика є важливою складовою стратегії маркетингу компанії, адже ціна є одним із ключових чинників, які враховуються споживачами при прийнятті рішень щодо здійснення покупки. Також пріоритетним напрямом в діяльності будь-якої компанії є дослідження поведінки споживачів, адже споживачі придбавши товари, приносять прибуток їй. Тому для успішної діяльності компанії, клієнти повинні знаходиться в центрі уваги. Досліджуючи споживачів, їх мотиви, побажання, цінові категорії, процеси здійснення купівлі, компанії намагаються запропонувати покупцям саме те, чого вони потребують.

Висновки. Проведено дослідження теоретичних та практичних аспектів щодо маркетингової політики ціноутворення та споживацької поведінки, досліджено типи поведінки споживачів та їх реакції на ціну. Визначено що вплив маркетингової цінової політики на споживачів є ключовим чинником у прийнятті рішення щодо покупки. Цінова політика визначає вартість товарів і послуг, що впливає на сприйняття споживачами загальної корисності продукту.

Посилання

1. Artus M. M. (2007) Formuvannia mekhanizmu tsinoutvorennia v umovakh rynkovoi ekonomiky : monohrafiia. Ternopil : Ekonomichna dumka. 524 s. [in Ukrainian].

2. Koriniev V.L. (2009) Marketynhove tsinoutvorennia v umovakh pidpryiemnytskoi diialnosti malykh pidpryiemstv: monohrafiia. Zaporizhzhia : KPU, 2009. S. 145-194. [in Ukrainian].

3. Kotler F. (2018) Marketynh 4.0. Vid tradytsiinoho do tsyfrovoho. Kyiv : Kraina mrii. 224 c. [in Ukrainian].

4. Poklonska O. Yu., Shumilenko Yu.O., Boiko K.S. (2020) Osnovni problemy tsinoutvorennia v Ukraini. URL : http://lsej.org.ua/2_2020/42.pdf (data zvernennia 25.08.2024 r.). [in Ukrainian].

5. Oklander M. A., Chukurna O. P. (2017) Marketynhova tsinova polityka: navch. posib. Kyiv : TsUL. 240 s. [in Ukrainian].

6. Samoilenko H. V. Vplyv metodolohii tsinoutvorennia na formuvannia marketynhovoi tsinovoi polityky pidpryiemstva. URL: https://feu.kneu.edu.ua/ua/confere_nce/conf_social_dev_ukr_12/section2/tez19/ (data zvernennia 25.08.2024 r.). [in Ukrainian].

7. Pro zakhyst prav spozhyvachiv: Zakon Ukrainy vid vid 01.08.2021 № 1023-XII. Ofitsiinyi sait VRU. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text. [in Ukrainian].

8. Wasson Chester R. (1975) Consumer Behavior: A Managerial Viewpoint. Austin, TX: Austin Press. 432 p. [In English].

9. Abramovych K. O. (2011) Povedinka spozhyvacha v systemi upravlinnia konkurentnoiu stratehiieiu pidpryiemstva: avtoref. dys. ... kand. ekon. nauk : 08.00.04; Chernih. derzh. tekhnoloh. un-t. Chernihiv, 20 s. [in Ukrainian].

10.Horodniak I.V., Terendii A. B. (2020) Spozhyvcha povedinka domohospodarstv na prodovolchomu rynku Ukrainy. Ekonomichnyi prostir. Dnipro. № 159. S. 39-43. [in Ukrainian].

11. Semenda D.K., Semenda O.V. (2018) Doslidzhennia povedinky spozhyvachiv v suchasnykh rynkovykh umovakh. Molodyi vchenyi. № 1 (53). S. 535-540.

12. Bespaliuk Kh.M., Horbal N.I., Denysiuk O.V. (2018) Psykholohichni chynnyky pry formuvanni taktyky tsinoutvorennia. Marketynh i menedzhment innovatsii. Sumy. № 1. S. 140-151. [in Ukrainian].

13. Mazana T. V., Tkachenko V. P. (2017) Rynkova povedinka spozhyvacha ta yii vplyv na rezultatyvnist funktsionuvannia pidpryiemstva. Ahrosvit. No7. S. 38-41. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/agrosvit_2017_7_7. [in Ukrainian].

Завантаження

Опубліковано

2024-11-03

Номер

Розділ

Розділ V. ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Як цитувати

[1]
2024. МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ НА ПОВЕДІНКУ СПОЖИВАЧІВ. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 3, 39 (Лис 2024), 142–148. DOI:https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-03-142-148.