СТРАТЕГІЧНІ АЛЬТЕРНАТИВИ ВІДНОВЛЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-03-109-117Ключові слова:
сфера гостинності, стратегічний підхід, стратегії, конкурентні переваги, відновлення конкурентоспроможності.Анотація
Вступ. У статті обгрунтовано, що оскільки сфера гостинності є складною соціоекологоекономічною системою, якій притаманні суттєві регіональні відмінності, доцільно застосувати комбіновані стратегічні набори, сформовані на основі ієрархічного підходу.
Мета обгрунтувати стратегічні альтернативи відновлення конкурентоспроможності сфери гостинності України.
Результати. Обгрунтовано застосування трьох рівнів стратегічних альтернатив: І рівня як стратегії ринкового позиціонування (глобалізації, глибокого проникнення на ринок, пристосування, випереджаючого розвитку); ІІ рівня як стратегічні напрями забезпечення конкурентних переваг (створення нових конкурентних переваг, нарощення конкурентних переваг, збереження конкурентної позиції, відновлення втрачених конкурентних переваг); ІІІ рівня як типові конкурентні стратегії (диверсифікації, диференціації, фокусування, спеціалізації, лідерства за витратами).
Висновки. Результати дослідження застосовано для обгрунтування співвідношень зазначених стратегій з виявленими трендами розвитку індустрії гостинності у світі та в Україні.
Посилання
1. Bozhydai, I.I. (2016). Definitsiia poniattia «konkurentna stratehiia» ta yii mistse v upravlinskii iierarkhii stratehii. [Definition of the concept of «competitive strategy» and its place in the managerial hierarchy of strategies]. Traiektoriia nauky – The trajectory of science, 1 (6). URL : http://pathofscience.org/index.php/ps/article/view/30 (20.05.2022) [in Ukraine].
2. Bochan, I. O. (2020). Shliakhy zabezpechennia konkurentospromozhnosti turystychnoho biznesu v umovakh hlobalizatsii: kolektyvna monohrafiia. [Ways to ensure the competitiveness of tourism business in the conditions of globalization]. Lviv : Halytska Vydavnycha Spilka. [in Ukraine].
3. Davydiuk, Yu. V., Shokot, K. M. (2016). Stratehichni pidkhody do pidvyshchennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstv hotelnoho biznesu. [Strategic approaches to increasing the competitiveness of hotel business enterprises]. Ekonomika i suspilstvo – Economy and society, 7, 266-272. [in Ukraine].
4. Yermachenko, V. Ye., Zhuravlova, S. M. (2015). Stratehii rozvytku pidpryiemstv hotelnoho hospodarstva. [Strategies for the development of hotel enterprises] Molodyi vchenyi – A young scientist, 5 (20), 1, 138-141. [in Ukraine].
5. Kuvika, H. (2024). Trendy rozvytku sfery hostynnosti Ukrainy v umovakh viiny. Teoriia ta praktyka menedzhmentu: materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (23 travnia 2024 roku). Vidp. red. prof. L. Cherchyk. Lutsk, 98-100. [in Ukraine].
6. Cherchyk, L., Kuvika, H. (2023). Sutnist i skladovi menedzhmentu konkurentospromozhnosti zakladiv sfery hostynnosti. [The essence and components of management of the competitiveness of hospitality establishments]. Ekonomichnyi chasopys Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky – Economic Journal of Volyn National University named after Lesya Ukrainka. Lutsk: Vezha-Druk, 3 (29), 102-112. https://doi.org/10.29038/2786-4618-2023-03-102-112 [in Ukraine].
7. Cherchyk, L.M., Mostenets, O. (2014). Teoretychni osnovy konkurentospromozhnosti rekreatsiinoi systemy rehionu [Theoretical foundations of the competitiveness of the recreation system of the region]. Ekonomichnyi forum – Economic forum, 3, 110-116. [in Ukraine].
8. Cherchyk, L., Mostenets, O. (2016). Mekhanizm zabezpechennia konkurentospromozhnosti rekreatsiinoi systemy rehionu [The mechanism of ensuring the competitiveness of the recreation system of the region]: monohrafiia. Lutsk: Vezha-Druk [in Ukraine].



