ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ БЮДЖЕТІВ МАРКЕТИНГУ НА РИНКУ В2С E-COMMERCE

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-02-127-133

Ключові слова:

ефективність маркетингових бюджетів, В2С e-commerce, рентабельність витрат, персоналізація, сегментація клієнтів, багатоканальні стратегії.

Анотація

Вступ. В умовах стрімкого розвитку e-commerce на ринку B2C важливим є забезпечення ефективного використання маркетингових бюджетів для досягнення конкурентних переваг. Оцінювання ефективності маркетингових витрат дозволяє підприємствам оптимізувати ресурси, підвищити рентабельність інвестицій та досягти більшої цільової аудиторії. Це потребує формування методологічних підходів щодо оцінювання та підвищення ефективності маркетингових бюджетів у даній сфері.

Мета. Метою дослідження є вивчення підходів щодо оцінювання ефективності бюджетів маркетингу на ринку В2С e-commerce для визначення принципів підвищення ефективності їх використання.

Методи. Методологія дослідження включає комплексний підхід, що поєднує кількісні та якісні методи аналізу. Зокрема, для поглибленого вивчення конкретних прикладів успішних маркетингових стратегій використовувалися такі методи, як економічне моделювання, метод аналізу та синтезу, а також порівняння.

Результати. У статті розглянуто підходи щодо оцінювання ефективності витрат на маркетинг у секторі В2С e-commerce, зосереджуючись на різних каналах, стратегіях та відповідній рентабельності маркетингових витрат. Проаналізовано поточні ринкові тенденції функціонування e-commerce платформ та виявлено основні фактори, що впливають на ефективність використання бюджетів маркетингу суб’єктів господарювання. З’ясовано тенденції глобального зростання обсягів цифрової комерції в контексті B2C продажів та його функціональну специфіку. Визначено, що персоналізація, сегментація клієнтів та інтеграція багатоканальних стратегій значно підвищують ефективність використання маркетингових бюджетів. Досліджено принципи оптимізації маркетингових витрат на основі впровадження автоматизованих систем для аналізу даних і прогнозування поведінки споживачів. Розглянуто вплив новітніх технологій, таких як штучний інтелект та машинне навчання, на ефективність використання маркетингових бюджетів.

Висновки. Доведено, що достовірне оцінювання ефективності бюджетів маркетингу на ринку В2С визначає ряд ключових аспектів, які забезпечують максимальну рентабельність маркетингових інвестицій суб’єкта господарювання. При цьому концепція ефективності маркетингових бюджетів полягає в таргетованому підході, що реалізується на засадах персоналізації, сегментації та багатоканальної інтеграції.

Посилання

Dziamulych, M. I. (2010) Sutnist elektronnykh groshei v suchasnii finansovii systemi [The essence of electronic money in the modern financial system]. Ekonomichni nauky. Seria “Oblik ta finansy” – Economic sciences. "Accounting and finance" series. Vol. 7(25). Part 4. Pp. 181–185 [in Ukrainian].

Dziamulych, M. I., Fadieieva, I. H., Shmatkovska, T. O. (2021) Promyslovyi internet rechei ta yoho zastosuvannia u biznes-protsesakh [Industrial Internet of Things and its application in business processes]. Ekonomichnyi forum – Economic forum. Vol 3. Pp. 54–59 [in Ukrainian].

Dziamulych, M. I., Shmatkovska, T. O., & Borysiuk, O. V. (2021). Velyki dani ta yikh rol u formuvanni tsyfrovoi ekonomiky [Big data and its role in shaping the digital economy]. Galytskyi ekonomichnyi visnyk – Galician Economic Bulletin. Vol. 70(3). Pp. 16–21 [in Ukrainian].

Dovhanyk, N. M., & Chaliuk, Yu. O. (2018). Kontseptsiia hlobalnoi osvity v istorychnii retrospektyvi [The concept of global education in historical retrospect]. Mizhnarodni vidnosyny: teoretyko-praktychni aspekty – International relations: theoretical and practical aspects. Vol. 1. Pp. 22–29 [in Ukrainian].

Nykyforak, V. A., Kobelia, Z. I., & Verbivska, L. V. (2010). Organisatsia vyrobnytstva [Organization of production]. Chernivtsi : Chernivtsi National University. 407 p. [in Ukrainian].

Chaliuk, Yu. O. (2022). Sotsialni poslugy v umovakh sotsializatsii globalnoi ekonomiky: teoria ta praktyka [Social services in the conditions of socialization of the global economy: theory and practice]. Kyiv : KNEU, 320 p. [in Ukrainian].

Chaliuk, Yu. O. (2024). "Warstate" i "Welfare state": konflikt chy synerhiia voiennoi stratehii ta sotsialnoi bezpeky Ukrainy ["Warstate" and "Welfare state": conflict or synergy of military strategy and social security of Ukraine]. Stalyi rozvytok ekonomiky – Sustainable economic development. Vol. 1(48). Pp. 309–320 [in Ukrainian].

Shmatkovska, T. O., & Dziamulych, M. I. (2021). Suchasni informatsiini ta komunikatsiini tekhnologii v profesiinii diialnosti u systemi novykh tendentsii tsyfrovizatsii ekonomiky [Modern information and communication technologies in professional activity in the system of new trends in digitalization of the economy]. Ekonomichni nauky. Seria “Regionalna ekonomika” – Economic sciences. "Regional Economy" series. Vol. 18(71). Pp. 248–255 (in Ukrainian).

Shmatkovska, T. O., Stashchuk, O. V., & Dziamulych, M. I. (2021). Velyki dani ta bisnes-modeliuvannia ekonomichnykh system [Big data and business modeling of economic systems]. Efektyvna ekonomka – Efficient economy. Vol. 5 [in Ukrainian].

Chaliuk, Y., Rozskazov, A., Anishchenko, V., Smal, I., & Matviichuk O. (2021). Implementing of the COM-B Model in In-Service Training of Civil Servants as a Prerequisite for Effective Public Governance. Academic Journal of Interdisciplinary Studies. Vol. 10(3). Pp. 224–235[In English].

Dimitrievski, M. (2024). Social Media Marketing Statistics – 2024. Truelist. Available at: https://truelist.co/blog/social-media-marketing-statistics/ (accessed April 10, 2024). [In English].

Hanssens, D. M., Parsons, L. J., & Schultz, R. L. (2003). Market response models. Econometric and Time Series Analysis. New York: Kluwer Academic Publishers, 501 p. [In English].

Lytvyn, L., Hryhoruk, A., Verbivska, L., Poprotskyy, O., Medynska, T., & Pelekh, O. (2022). Entrepreneurship Transformation in the Context of the Digitization of Business Processes. Postmodern Openings. Vol. 13(2). Pp. 396–408. [In English].

McKee, J. (2018). Global Digital Commerce Sales To Near $6 Trillion By 2022. Forbes. Available at: https://www.forbes.com/sites/jordanmckee/2018/09/11/globaldigital-commerce-sales-to-near-6-trillion-by-2022 (accessed April 10, 2024). [In English].

Peppers, D., Rogers, M., & Dorf, B. (1999). Is your company ready for one-to-one marketing. Harvard business review. Vol. 77(1). Pp. 151–160. [In English].

Завантаження

Опубліковано

2024-06-18

Номер

Розділ

Розділ V. ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Як цитувати

[1]
2024. ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ БЮДЖЕТІВ МАРКЕТИНГУ НА РИНКУ В2С E-COMMERCE. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2, 38 (Чер 2024), 127–133. DOI:https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-02-127-133.