МІЖНАРОДНИЙ МАРКЕТИНГ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ЗОВНІШНЬОТОРГОВЕЛЬНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ
DOI:
https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-02-104-111Ключові слова:
міжнародний маркетинг, система управління міжнародним маркетингом, механізм формування міжнародного маркетингу в системі управління зовнішньоторговельної діяльності.Анотація
Вступ. Ефективне управління зовнішньоторговельною діяльністю підприємств є найвагомішим чинником підвищення конкурентоспроможності та розширення ринкових можливостей і потенційних сегментів на міжнародному ринку, особливо при формуванні маркетингових стратегій.
Мета. Мета статті полягає в пошуку оптимізаційних рішень, пов'язаних з формуванням нового якісного механізму управління міжнародним маркетингом.
Методи. Дослідження системи управління міжнародним маркетингом передбачає використання методів емпіричних досліджень, а також передових методів аналізу ринкової кон'юнктури, прогнозування розвитку глобальних ринків, а також розробку ефективних маркетингових стратегій
Результати. У статті розглянуті особливості міжнародного маркетингу, що стає ключовим інструментом для підприємств, які прагнуть досягти успіху на міжнародному ринку. Обґрунтовано, що важливим при здійсненні ефективного управління міжнародним маркетингом стає формування комплексу маркетингових стратегій. Також підтверджено важливість маркетингового планування, що є ключовим етапом для досягнення успіху в міжнародному маркетингу. В механізмі також виділений маркетинговий мікс, що є основними складовими стратегії міжнародного маркетингу. Побудований механізм формування міжнародного маркетингу в системі управління зовнішньоторговельною діяльністю, що враховує максимум чинників, які впливають на її ефективність і забезпечують розробку заходів з підвищення ефективності міжнародного маркетингу.
Висновки. Ефективність формування міжнародного маркетингу в системі управління зовнішньоторговельною діяльністю суттєво впливає на успішність не лише маркетингової діяльності, але й загальної продуктивності та результативності функціонування підприємств.
Посилання
Havrylyuk I.I. (2023). Dynamika ta tendentsiyi rozvytku mizhnarodnoyi torhivli v Ukrayini. [Dynamics and trends in the development of international trade in Ukraine]. Ekonomika ta suspilʹstvo. Vypusk 47. 2023. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/issue/view/47 [In Ukrainian].
Davydenko H. Y. (2020). Teoretychnyy aspekt vplyvu standartiv na mizhnarodnu torhivlyu [Theoretical aspect of the impact of standards on international trade]. Innovatsiyna ekonomika. 2020. URL: http://inneco.org/index.php/innecoua/article/view/327. [In Ukrainian].
Yerokhin S., Chervanʹov D., Makohon YU. (2020). Mizhnarodna torhivlya [International trade]. K.: Tsentr uchbovoyi literatury, 2020. 272 s. [In Ukrainian]..
Knyazyeva T. V. (2019). Mizhnarodnyy marketynh: navch [International marketing]. K.: NAU, 2019. 164 s. [In Ukrainian].
Kuznyetsova K.O. (2021). Mizhnarodna torhivlya: navchalʹnyy [International trade]. K.: KPI im. Ihorya Sikorsʹkoho, 2021. 191 s. [In Ukrainian].
Starostina A. O., Panasyuk YU. M. (2022). Marketynhove konsulʹtuvannya v umovakh turbulentnykh zmin biznes-seredovyshcha. [Marketing consulting in conditions of turbulent changes in the business environment]. Obʺyednani naukoyu: perspektyvy mizhdystsyplinarnykh doslidzhenʹ. Kyyiv. 2022. S. 144-146. [In Ukrainian].
Tarasenko S. V. (2021). Mizhnarodnyy biznes: navchalʹnyy [International business]. Sumy: Sumsʹkyy derzhavnyy universytet, 2021. 222 s. [In Ukrainian].
Tsyhankova T., Hordyeyeva T. (2023). Rozvytok kontseptsiy mizhnarodnoho marketynhu ta tsyfrovoyi ekonomiky [Development of concepts of international marketing and digital economy]. Mizhnarodna ekonomichna polityka. 2023. № 1 (38). S. 55-57. .
Shtalʹ T. V. (2019). Mizhnarodnyy marketynh [In ]. Kharkiv: KHNEU im. S. Kuznetsya, 2019. 275 s. [In Ukrainian].
Kotler P. (2002). Marketing Management, Millenium Edition. Tenth Edition. Pearson Custom Publishing. 2002. 719 p. [In English].



