КРЕАТИВНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ В СИСТЕМІ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ЗМІНАМИ ТА РОЗВИТКОМ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-02-84-90Ключові слова:
менеджмент, система, підприємство, конкурентоспроможність, стратегічне управління, креативний менеджмент, управління змінами та розвитком, стратегічне управління змінами та розвитком конкурентоспроможності.Анотація
У статті розглянуто сутність та складові креативного менеджменту в системі стратегічного управління змінами та розвитком конкурентоспроможності підприємства. Досліджено праці українських та закордонних науковців, що присвячені питанням креативності, конкурентоспроможності і стратегічного управління змінами та розвитком. Визначено чітку взаємодію понять як «конкурентоспроможність», «креативний менеджмент», «стратегічне управління змінами і розвитком». Висвітлено найбільш поширені критерії стратегічного управління змінами та розвитком конкурентоспроможності підприємства в межах креативного менеджменту. Відповідно, аналогічно до критеріїв креативного менеджменту, виділено основні критерії стратегічного управління змінами та розвитком конкурентоспроможності підприємства в межах креативного менеджменту Здійснено розподіл факторів конкурентоспроможності на зовнішні й внутрішні, стосовно стратегічного управління змінами та розвитком конкурентоспроможності підприємства. Запропоновано основні показники діяльності підприємства та складові елементи креативного менеджменту, що будуть формувати його систему стратегічного управління змінами та розвитком конкурентоспроможності. Вони пов’язані із показниками ефективності діяльності підприємства. На їх основі сформовано схему креативного менеджменту в системі стратегічного управління змінами та розвитком конкурентоспроможності підприємства, що буде включати основні показники ефективності його діяльності, складові елементи креативного менеджменту та стратегічне управління змінами та розвитком конкурентоспроможності.
Посилання
Bashuk T.O. (2013). Stymuliuvannia ta rozvytok kreatyvnosti. [Stimulation and development of creativity]. Marketynh i menedzhment innovatsii - Marketing and management of innovation, № 1, pp. 150-160 [in Ukrainian].
Lipych L. H., Kulynych M.B., Levytskyi V.V. & inshi (2021). Ekonomika pidpryiemstva [Economics of the enterprise]. Lutsk : Vezha-Druk, 2021. 768 p. [in Ukrainian].
Pokropyvnyi S.F. (2004). Ekonomika pidpryiemstva [Economics of the enterprise]. Kyiv: KNEU, 2004. 528 p. [in Ukrainian].
Kuzmin O.Y. (2010). Kreatyvnyy menedzhment [Creative management] Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 124 p. [in Ukrainian].
Levytskyi V. V. (2023). Formuvannia kompleksu kreatyvnoho menedzhmentu v systemi marketynhu pidpryiemstva [Formation of the creative management complex in the marketing system of the enterprise]. Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia: ekonomika ta upravlinnia – Problems of modern transformations. Series: economics and management, 2023, №9. https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-9-04-12 [in Ukrainian].
Guilford J. (2012). Creativity. American Psychologist № 5, 2012. Pp. 444-454 [In English].
Kao J. (2007). Innovation nation : How America is losing its innovation edge. Why it matters, and what we can do to get it back. Free press. New York, p 320. [In English].
Szmidt K. (2010). ABC kreatywnosci. Warszawa: Difin, p.248 [In Роland].



