ВПЛИВ ЦИФРОВОГО БІЗНЕСУ НА МІЖКУЛЬТУРНІ АСПЕКТИ КОМУНІКУВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-01-135-143

Ключові слова:

цифровізація бізнесу, культурне розмаїття, культурна чутливість у бізнесі, міжкультурні компетенції менеджерів, індекс NRI, інерційний (еволюційний) сценарій розвитку, цільовий (форсований) сценарій розвитку.

Анотація

Цифровізація бізнесу в поєднанні з культурним розмаїттям створила новий простір,  а також умови, в яких комунікування стає  викликом. Метою статті є ідентифікація міжкультурних аспектів комунікування  в контексті розвитку  цифрового бізнесу. Встановлено, що культурна чутливість у бізнесі полягає, з одного боку, у формуванні поваги до правових і моральних норм, характерних для даної спільноти, а з іншого боку,  підвищує операційну ефективність компанії. Стверджується, що культурні чинники визначають прийняття  рішень в міжнародному бізнесі, а обізнаність і знання культурних відмінностей підвищує конкурентоспроможність компанії. Постулюється, що міжкультурні компетенції менеджерів слід розглядати з точки зору їх нових функцій і соціально-професійних ролей у транснаціональних організаціях та через призму їхнього культурного інтелекту, який полегшує адаптацію до нових культурних реалій, а також культурної свободи, яка є набором необхідних умінь,  знань і навичок менеджера в міжнародному і навіть глобальному вимірі. Топ-10 найкращих країн у рейтингу використання цифрових технологій   (за індексом NRI) засвідчують три  тенденції: вони  належать до країн з високим рівнем доходу, демонструють надійну мережеву готовність у всіх вимірах, європейські країни продовжують домінувати в списку найкращих. Ці тенденції збереглися і в рейтингу  2023. Обґрунтовано,  проблеми, які перешкоджають розвитку в Україні цифрових трендів та трансформації української економіки в цифрову. Ідентифіковано два сценарії розвитку цифрового бізнесу в Україні залежно від оцінки критичності та необхідності здійснення змін у традиційному економічному укладі: інерційний (еволюційний) та цільовий (форсований). У разі реалізації інерційного сценарію українська економіка залишиться неефективною, триватиме трудова міграція, українська продукція буде не конкурентоспроможною на зовнішніх ринках. Цільовий сценарій передбачає перехід української економіки до цифрової за 3-5 років. Результатом вищезазначеного буде поява нових норм, стандартів та систем цінностей. Інтернаціоналізація менеджменту змінює традиційну модель управлінських комунікацій.

 

Посилання

Dahl, S (2000). Communications and Culture Transformation: Cultural Diversity, Globalization and Cultural Convergence. London. ECE.

Hofstede G., Hofstede G. J., Minkov M. (2011). Kultury i organizacje, zaprogramowanie umysłu, Wyd. 3 zmienione. PWE. Warszawa.

Mitchell Ch.(2000.) A Short Course in International Business Culture. Nosato. World Trade Press.

Christensen H. (2002). Compendium. International Business Marketing. 2 nd ed. Denmark. August.

Hollensen S. (2001). Global Marketing. A Market-Responsive Approach. Second ed. London. Pearson Education. Limited.

Moosmüller A. (1996). Interkulturelle Kompetenz und interkulturelle Kenntnisse. In: Roth, K.: Mit der Differenz leben.Europäische Etnologie und Interkulturelle Kommunikation. München Verlag. S. 217‒290.

Fischer G. (1996). E-mail in foreign language teaching. Towards the creation of virtual classrooms. Tübingen, Germany : Stauffenburg Medien,

Definition of intercultural competence URL: http://www.kwintessential.co.uk/articles/info/definition-intercultural-competence. html.

Lipych L.H., Khilukha O.A., Kushnir M.A., Zahoruiko V.L. Mizhkulturni kompetentnosti menedzheriv-ekspatriantiv.[ Competentiae interculturales administratorum expatriatorum]. Naukovi zapysky Lvivskoho universytetu biznesu ta prava. Seriia ekonomichna. Seriia yurydychna. 2022. Vyp. 33. S. 4–12. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6618998.

Shaeffer R.G. (1989). Matching International Business Growth and International Business Development.Human Resource Planning. Nr 12(1). Р. 29.

Mamman A. (1997). Expatriates intercultural effectiveness: relevant variables and implications. Asia Pacific Journal of Human Resources.Nr 33(1). Р. 41.

Chernobrovkina V. A. Motyvatsiino-potrebovi ta tsinnisni peredumovy prahnennia osobystosti do uspikhu. [Motivationalis, necessitatis et valoris postulata alicuius optati victoriae] URL: http://psy-science.com.ua/department/oklad.php?mova=ua &scho= ua/ knopki/konfer-2010/.

Earley P.Ch., Ang S.(2003). Cultural intelligence: Individual interactions across cultures. Palo Alto.CA: Stanfort University Press. P.424.

HartmanA., SifonisJ., KadorJ. (2000). Net Ready: Strategies for Success in the Eсonomy. NY: McGraw-Hill. 315 p.

.Krainy – indeks hotovnosti merezhi. [.Countries - Net Readiness Index] URL: https://networkreadinessindex. org/countries/.

Ukraina 2030 E - kraina z rozvynutoiu tsyfrovoiu ekonomikoiu. Ukrainskyi instytut rozvytku.URL: https://strategy.uifuture.org/kraina-z-rozvinutoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu.html

Завантаження

Опубліковано

2024-04-02

Номер

Розділ

Розділ V. ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Як цитувати

[1]
2024. ВПЛИВ ЦИФРОВОГО БІЗНЕСУ НА МІЖКУЛЬТУРНІ АСПЕКТИ КОМУНІКУВАННЯ . Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 1, 37 (Квіт 2024), 135–143. DOI:https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-01-135-143.