ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ МАРКЕТИНГУ В ТУРИЗМІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2786-4618-2023-04-166-173

Ключові слова:

маркетинг туризму, інноваційний туристичний продукт, інноваційні маркетингові комунікації, стартапи в туризмі.

Анотація

У статті проаналізовано активність суб’єктів туристичної сфери України та результати он-лайн-опитування щодо подорожей Україною під час повномасштабної війни. Визначено сутність маркетингу туризму. Охарактеризовано особливості формування туристичного попиту. Представлено сутність туристичного продукту та виділено його типові риси. Розглянуто нові тенденції у туризмі у зв’язку з активною цифровізацією. Визначено роль віртуального туризму в умовах обмежень мобільності туристів, інноваційні туристичні продукти, які створюються з використанням Інтернет-технологій. У статті подано трактування маркетингових комунікацій та представлено інноваційні маркетингові комунікації в туризмі. Розглянуто основні тренди інноваційного розвитку сфери туризму. Виділено топ 10 стартапів в туристичній сфері. Охарактеризовано українські стартапи в туризмі.

Посилання

Kyfiak V. F. (2003). Orhanizatsiia turystychnoi diialnosti v Ukraini [Organization of tourism activities in Ukraine]. Chernivtsi : Knyhy-KhKhI, 300 p. [in Ukrainian].

Lebediev I.V. (2018). Stalyi rozvytok turyzmu: dosvid Yevropeiskoho Soiuzu i zavdannia dlia Ukrainy [Sustainable development of tourism: the experience of the European Union and challenges for Ukraine]. Visnyk sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen: zb. nauk. prats; za red.: M. I. Zvieriakova (holov. red.) ta in. Odesa:Odeskyi natsionalnyi ekonomichnyi universytet. № 3(67). Pp.162–173. [in Ukrainian].

Lepetiuk V.B. (2020). Produkty HIS-tekhnolohii dlia pidvyshchennia turystychnoi pryvablyvosti destynatsii (na prykladi Chernihivskoi obl.) [GIS technology products to increase the tourist attractiveness of a destination (based on the example of Chernihiv region)]. Heodeziia, kartohrafiia i aerofotoznimannia. Vyp. 92. URL: https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2020/dec/23037/vseukrnove-55-67.pdf. [in Ukrainian].

Letunovska N. Ye., Liulov O. V. (2020). Marketynh u turyzmi [Marketing in tourism]: pidruchnyk. Sumy : Sumskyi derzhavnyi universytet, 270 p. [in Ukrainian].

Malska M. P., Mandiuk N. L. (2016). Osnovy marketynhu u turyzmi [Basics of marketing in tourism] pidruchnyk. K.: «Tsentr uchbovoi literatury». 336 p. [in Ukrainian].

Melnyk N., Melnyk A., Kotsan Kh. (2022). Innovatsii na rynku turystychnykh posluh yak instrument formuvannia imidzhu destynatsii [Innovations in the tourism market as a tool for shaping the image of a destination]. Visnyk Chernivetskoho universytetu: Heohrafiia. № 838. DOI: https://doi.org/10.31861/geo.2022.838.20-2. [in Ukrainian].

Mylko I.P., Nahornova O., Ozhema V. (2022). Stratehichni napriamy rozvytku sportyvnoho turyzmu v Karpatakh v umovakh nestabilnosti [Strategic directions for the development of sports tourism in the Carpathians in the face of instability]. Ekonomichnyi chasopys VNU imeni Lesi Ukrainky. Tom 2 (30). URL: https://doi.org/10.29038/2786-4618-2022-02-108-117. [in Ukrainian].

Ofitsiinyi sait Derzhavnoho ahentstva rozvytku turyzmu Ukrainy [Official website of the State Agency for Tourism Development of Ukraine]. URL: https://www.tourism.gov.ua/blog/dinamika-podatkovih-nadhodzhen-vid-regioniv-za-i-pershe-pivrichchya-2023-roku. [in Ukrainian].

Ofitsiinyi sait 2event [Official website of the 2event]. URL: https://2event.com/. [in Ukrainian].

Savitska O. P., Savitska N. V. (2021). Suchasni trendy innovatsiinoho rozvytku sfery turyzmu v Ukraini [Current trends in the innovative development of tourism in Ukraine]. Biznes-inform. № 9. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2021-9_0-pages-124_130.pdf. [in Ukrainian].

Sak T.V. (2023). Marketynh startapu: osoblyvosti, tsyfrovi instrumenty ta kanaly prosuvannia [Startup marketing: features, digital tools, and promotion channels]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii. Tom 7, №1. Pp. 107-119. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/292. [in Ukrainian].

Tielietov O.S., Kosolap N.Ie. (2012). Osoblyvosti ta perspektyvy marketynhu turystychnykh posluh v Ukraini [Features and prospects of tourism services marketing in Ukraine]. Marketynh i menedzhment innovatsii. № 1. Pp. 21-34. [in Ukrainian].

Khudaverdiieva V. (2022). Osnovni napriamky transformatsii marketynhovoi diialnosti turystychnykh kompanii v umovakh skorochennia turystskoho potoku [The main directions of transformation of marketing activities of travel companies in the context of a decrease in tourist flow]. International Science Journal of Management, Economics & Finance. № 1(3). Pp. 14-33. [in Ukrainian].

Iurchenko N.I. (2019). Marketynh ta yoho rol u rozvytku turystychnoi industrii [Marketing and its role in the development of the tourism industry]. URL: https://dspace.dsau.dp.ua/bitstream/123456789/3208/1/6%20-127-136.pdf. [in Ukrainian].

Iak ukrainskyi startap Viaguide zminiuie turyzm [How Ukrainian startup Viaguide is changing tourism]. URL: https://ucluster.org/blog/2022/02/yak-ukrainskij-startap-viaguide-zminjue-turyzm/. [in Ukrainian].

Startup Ranking. URL: https://www.startupranking.com/tag/tourism. [in English].

Завантаження

Опубліковано

2024-01-23

Номер

Розділ

Розділ V. ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Як цитувати

[1]
2024. ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ МАРКЕТИНГУ В ТУРИЗМІ. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 4, 36 (Січ 2024), 166–173. DOI:https://doi.org/10.29038/2786-4618-2023-04-166-173.