КРАУДСОРСИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗМІНИ ТРАДИЦІЙНОЇ МОДЕЛІ ВІДНОСИН МІЖ БРЕНДАМИ, РОЗДРІБНОЮ ТОРГІВЛЕЮ І СПОЖИВАЧАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2786-4618-2023-04-158-165

Ключові слова:

споживчий краудсорсинг, споживчий краудсендінг, природне партнерство, роздрібна торгівля, бренд.

Анотація

У статті розглянуто утточнено суть споживчого краудсорсингу іта описано відносини які при цьому виникають. На основі аналізу наукової літератури побудувано матрицю співвідношення інтенсивності споживчого краудсорсингу і сплживчого краудсендінгу. Визначено чотири різні стани, які можуть мати відносини між споживачем і платформою завдяки побудові матриці: спеціальні відносини, грунтовне партнерство, стимулюючі відносини, природне партнерство. Охарактеризовані основні індикатори платформ споживчого краудсорсингу: основний фокус, ключові блоки, діяльність. Наголошено. що основний фокус природного партнерства орієнтується на проєкт ідентичності, ключовими блоками виступають громадськість, ентузіазм, бенчмаркінг, а дільність направлена на саморозширення плюс самозбільшення. Описано приклади успішного застосування краудсорсингу в зарубіжній практиці. Визначені напрями застосування краудсорсингу в роздібній торгівлі: фінансування, маркетплейси, дизайн, технології, доставка товарів. Деталізовані особливості застосування краудсорсингу за таким напрямом як доставка товарів. Зроблено висновок про те, що наразі краудсорсинг не може стати альтернативою традиційній торгівлі однак він може дати додаткові можливості, стати ефективним засобом підсилення відносин між брендами, роздрібною торгівлею і споживачами.

Посилання

Vikipediia – vilna entsyklopediia. «Kraudsorsynh»Wikipedia is a free encyclopedia. "Crowdsourcing" URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/Краудсорсинг [in Ukrainian].

Huzenko S. Chy mozhe kraudsorsynh rozviazaty lohistychni problemy ryteileriv Guzenko S. [Can crowdsurcing solve logistics problems of retailers] URL:https://logist.fm/publications/chi-mozhe-kraudsorsing-rozvyazati-logistichni-problemi-riteyleriv[in Ukrainian].

Kalinina H. M. Kraudsorsynh yak innovatsiinyi upravlinskyiinstrument i zmistova komponenta navchalnohoposibnyka dlia kerivnyki .Kalinina G. M. [Crowdsourcing as an innovative management tool and a content component of a training manual for managers.] URL: https://core.ac.uk/download/pdf/77240698.pdf [in Ukrainian].

Kraudsorsynh: shcho tse take i yak vin pratsiuie u biznesi?Crowdsourcing: what is it and how does it work in business? URL: https://novarobota.ua/ua/articles-jobseeker/kraudsorsing-chto-eto-takoe-i-kak-on-rabotaet-v-biznese-413 [in Ukrainian].

PR-keis Velyka kyshenia/ PR-case Large pocket URL: https://www.slideshare.net/PublicityCreating/pr-30943046 [in Ukrainian].

Why Product Brands Should Build Their Own Platforms URL: https://www.ama.org/2021/11/10/why-product-brands-should-build-their-own-platforms/ [in England].

Howe J. Crowdsourcing: Why the Power of the Crowd is Driving the Future of Business URL: http://www.bizbriefings.com/ Samples/IntInst%20—-%20Crowdsourcing.PDF [in England].

Завантаження

Опубліковано

2024-01-23

Номер

Розділ

Розділ V. ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Як цитувати

[1]
2024. КРАУДСОРСИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗМІНИ ТРАДИЦІЙНОЇ МОДЕЛІ ВІДНОСИН МІЖ БРЕНДАМИ, РОЗДРІБНОЮ ТОРГІВЛЕЮ І СПОЖИВАЧАМИ. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 4, 36 (Січ 2024), 158–165. DOI:https://doi.org/10.29038/2786-4618-2023-04-158-165.