СУТНІСТЬ І СКЛАДОВІ МЕНЕДЖМЕНТУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЗАКЛАДІВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ

Автор(и)

  • Лариса Черчик Волинський національний університет імені Лесі Українки image/svg+xml
  • Ганна Кувіка Волинський національний університет імені Лесі Українки image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.29038/2786-4618-2023-03-102-112

Ключові слова:

заклади сфери гостинності, конкурентоспроможність, менеджмент конкурентоспроможності, системний підхід.

Анотація

У статті обгрунтовано необхідність та особливості формування системи менеджменту конкурентоспроможності для закладів сфери гостинності. Проаналізовано підходи до визначення сутності конкурентоспроможності, менеджменту конкурентоспроможності. Розроблено структурну схему системи менеджменту конкурентоспроможності закладів сфери гостинності, яка включає такі складові як мета, об'єкти, суб'єкти, предмет, принципи, функції та відповідний механізм. Система менеджменту конкурентоспроможності розглядається як сукупністю підсистем, а також процесів та комунікацій між ними, взаємодія яких забезпечує ефективне функціонування підприємства у конкурентному середовищі, його стабільний і безпечний розвиток у майбутньому за рахунок постійного розвитку потенціалу закладів сфери гостинності. Деталізовано також функціональний та процесний підходи у формуванні менеджменту конкурентоспроможності, що має більше практичне значення і передбачає виділення загальних та специфічних функцій та послідовних етапів їх реалізації в основних функціональних сферах менеджменту (маркетинговій, фінансовій, інноваційній, проєктній, менеджменту персоналу та якості).

Посилання

Andryeyeva, H. (2010). Konkurentospromozhnistʹ hotelʹnykh posluh: analiz ta stratehiyi rozvytku. [Competitiveness of hotel services: analysis and development strategies]. К.: Akademvidav. 90 p. [in Ukraine].

Balabanova, L.V., Kryvenko, A.V. (2004). Upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstv na osnovi marketynhu [Management of the competitiveness of enterprises based on marketing]: monohrafiia. Donetsk: Don HUET, 147 p. [in Ukraine].

Berezhna, I. (2015). Mizhnarodnyi turyzm v Ukraini: heopolitychni aspekty hlobalnoho yavyshcha [International tourism in Ukraine: geopolitical aspects of a global phenomenon]. Aktualni problemy mizhnarodnykh vidnosyn. Vyp. 126. Ch. 1. P. 12–23. [in Ukraine].

Danylchuk, V. (2016). Stratehichni imperatyvy rozvytku turystychnoi haluzi Ukrainy [Strategic imperatives for the development of the tourism industry of Ukraine]. Ekonomika ta derzhava. № 8. P. 28-34. [in Ukraine].

Havryliuk, S. (2001). Konkurentospromozhnist pidpryiemstv na rynku turystychnykh posluh [Competitiveness of enterprises on the market of tourist services]: avtoref. dys... kand. ekon. nauk: 08.06.02 / Havryliuk Svitlana Pavlivna; Kyivskyi natsionalnyi torhovelno-ekonomichnyi un-t. K., 19 p. [in Ukraine].

Hudz, P. (2015). Suchasnyi stan turystychnoho spivrobitnytstva Ukrainy z Yevropeiskym Soiuzom [The current state of tourism cooperation between Ukraine and the European Union]. Naukovyi visnyk Polissia. № 3. P. 78-84. [in Ukraine].

Diakiva, R. (2000). Entsyklopediia biznesmena, menedzhera, ekonomista. [Encyclopedia of a businessman, manager, economist]. K.: Mizhnarodna ekonomichna fundatsiia, 706 p. [in Ukraine].

Kalkova, N. (2015). Vyznachennia rivnia konkurentospromozhnosti krain svitu v turyzmi: suchasni pidkhody [Determining the level of competitiveness of the countries of the world in tourism: modern approaches]. Zovnishnia torhivlia: ekonomika, finansy, pravo. Seriia: Ekonomichni nauky. № 5-6 (82-83). P. 37-49. [in Ukraine].

Kobyliatskyi, L.S. (2003). Upravlinnia konkurentospromozhnistiu [Management of competitiveness]: navchalnyi posibnyk. K.: Zovnishnia torhivlia, 304 p. [in Ukraine].

Levytska, A.O. (2011). Doslidzhennia evoliutsii vyznachennia ta traktuvannia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Research on the evolution of definition and interpretation of enterprise competitiveness]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. № 3. T. 3. p. 204. [in Ukraine].

Nedashkivska, O. (2017). Rozvytok turystychnoi diialnosti Ukrainy v umovakh yevrointehratsii [Development of tourist activity of Ukraine in conditions of European integration]. Mizhnarodni vidnosyny. Seriia Ekonomichni nauky. № 10. P. 30. [in Ukraine].

Nezdoiminov, S. (2015). Koniunkturnyi analiz rozvytku hotelnoi industrii yak skladovoi turyzmu Ukrainy [Conjunctural analysis of the development of the hotel industry as a component of tourism in Ukraine]. Biznes Inform. № 11. p. 205–211. [in Ukraine].

Cherchyk, L.M., Mostenets, O. (2014). Teoretychni osnovy konkurentospromozhnosti rekreatsiinoi systemy rehionu [Theoretical foundations of the competitiveness of the recreation system of the region]. Ekonomichnyi forum. № 3. p. 110-116. [in Ukraine].

Cherchyk, L., Mostenets, O. (2016). Mekhanizm zabezpechennia konkurentospromozhnosti rekreatsiinoi systemy rehionu [The mechanism of ensuring the competitiveness of the recreation system of the region]: monohrafiia. Lutsk: Vezha-Druk, 214 p. [in Ukraine].

Завантаження

Опубліковано

2024-01-23

Як цитувати

[1]
2024. СУТНІСТЬ І СКЛАДОВІ МЕНЕДЖМЕНТУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЗАКЛАДІВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 3, 35 (Січ 2024), 102–112. DOI:https://doi.org/10.29038/2786-4618-2023-03-102-112.