Маркетингові стратегії на ринку об’єктів інтелектуальної власності

Автор(и)

  • Alla Lyalyuk Lesya Ukrainka Eastern European National University , , , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

DOI:

https://doi.org/10.29038/2411-4014-2017-01-45-51

Ключові слова:

об’єкти інтелектуальної власності, ринок об’єктів інтелектуальної власності, маркетингові стратегії, стратегія диференціації й позиціювання, ланцюжок цінностей для споживачів об’єктів інтелектуальної власності

Анотація

Мета роботи - дослідити особливості ринку об’єктів інтелектуальної власності, обґрунтувати можливі маркетингові стратегії на цьому ринку.  Методологічна основа роботи - системно-структурний підхід до аналізу економічних явищ і процесів. Для виконання поставлених у роботі завдань застосовано діалектичний метод наукового пізнання, аналізу й синтезу,  системного узагальнення.  Здійснено огляд літературних джерел та законодавчих актів  за напрямом дослідження. Запропоновані в роботі підходи  можуть бути використані в практиці вітчизняних підприємств під час розробки маркетингової стратегії на ринку об’єктів інтелектуальної власності; перспективою подальших досліджень є розробка методичних підходів до створення позиційної схеми з виділенням сегментів на ринку об’єктів інтелектуальної власності. За результатами дослідження запропоновано адаптовану модель стратегії диференціації й позиціювання в процесі входження на ринок об’єктів інтелектуальної власності. Доповнено ланцюжок цінностей для споживачів об’єктів інтелектуальної власності Зроблено висновок про те, що, вибираючи визначальні особливості для позиціонування об’єктів інтелектуальної власності, потрібно враховувати такі їхні особливості, як  значимість, характерність, перевага, наочність, захищеність від копіювання, доступність, прибутковість. Обрана стратегія позиціювання повинна мати певну стабільність, тобто залишатися незмінною протягом деякого часу, оскільки швидка й часта зміна стратегії позиціонування спричиняє встановлення нечіткого іміджу. Проте ринок об’єктів інтелектуальної власності досить динамічний, тому маркетингові служби підприємства повинні постійно досліджувати ці зміни та коригувати їх у стратегії позиціювання.

Посилання

Butnik-Siverskyj, O. B. Intelektualna vlasnist v innovacijnij sferi: ekonomiko-pravovyj aspekt [Intellectual Property in the innovation sphere: the economic and legal aspect] (n.d.). Retrived from http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/19663 [in Russian]. 2. Intelektualna vlasnist u rynkovij ekonomici [Intellectual property in a market economy] (n.d.). Retrived from http:// pidruchniki. com/ 12560607/ ekonomika/ intelektualna _vlasnist _rinkoviy_ekonomitsi [in Russian].

Stattya 420. Obyekty prava intelektualnoyi vlasnosti [Article 420. Objects of intellectual property] (n.d.). Retrived from http://radnuk.info/komentar/chky/chky-knuga4/129-kn2-glava35/2135420html [in Russian].

Katkov, Ye. O., & Larka M. I. (2013). Marketyngovi strategiyi vyvedennya obyektiv intelektualnoyi vlasnosti proymysloaogo pidpryyemstva na rynok[Marketing strategies withdrawal of intellectual property on industrial market] Visnyk NTU «XPI». – [Vestnik NTU «KPI»], 21(994). Retrived from epository. kpi. kharkov. ua/ bitstream/ KhPIPress/6655/1/vestnik_ HPI_ 2013_ 21_ Katkov_Marketynhovi.pdf [in Russian].

Krykavskyj, Ye. V., Tretyakova, L. I., & Kosar N. S. (2012). Strategichny`j markety`ng: pidruchny`k [Stratehichnyy Marketing: Tutorial] [in Russian].

Kudenko, N.V.(2002). Markety`ngovi strategiyi firmy[Marketing strategy firm]. Kyyiv : KNEU. [in Russian].

Pravo intelektualnoyi vlasnosti (n.d.). [Intellectual Property Rights]. Retrived from htt://pidruchniki.com/78067/pravo/intelektualna_vlasnist p. [in Russian].

Ripka, D. O. (2011). Organizaciya marketyngovyx doslidzhen na rynkax intelektualnoyi vlasnosti (2011)[] Retrived from http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Bi/2011_11/174-175.pdf [in Russian].

Ulyanyczka, O. V., & Golub Yu. O. (2010). Znachennya marketyngu na rynku intelektual`noyi vlasnosti [The value of marketing in the market of intellectual property].Retrived from http://www.rusnauka.com/31_PRNT_2010/Economics/74049.doc.htm. [in Russian].

Chychkalo-Kondraczka I. B. Svitovyj rynok intelektualnoyi vlasnosti u sy`stemi mizhnarodnoyi torgivli. [The world market for intellectual property in international trade]. (n.d.). Retrived from http:// 77.121.11.9/bitstream/PoltNTU/406/1/Chichkalo_tezy.pdf. [in Russian]. 11. Chuxraj N. I. (2011). Marketyng innovacij: pidruchny`k [Marketing Innovation: a textbook]. Lviv : Vy`davny`cztvo L`vivs`koyi politexniky [in Russian].

Chuxraj N. I., & Demkiv Ya. V. (2013). Marketyng na rynkax vysokotexnologichnyx tovariv: monografiya [Marketing of high-tech goods: vonograph]. – Lviv : Vydavnycztvo Lvivs`koyi politexniky [in Russian].

Завантаження

Опубліковано

2023-02-17

Як цитувати

[1]
2023. Маркетингові стратегії на ринку об’єктів інтелектуальної власності. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 1, 9 (Лют 2023), 45–51. DOI:https://doi.org/10.29038/2411-4014-2017-01-45-51.