ФОРМУВАННЯ ІНТЕГРОВАНОЇ СИСТЕМИ СОЦІАЛЬНО-АДАПТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ОРГАНІЗАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2786-4618-2021-02-94-101

Ключові слова:

система, менеджмент, організація, інтеграція, адаптація, інтегрована система, соціально-адаптований менеджмент.

Анотація

В статті розглянуто основні проблемні питання формування інтегрованої системи соціально-адаптивного менеджменту організації. Визначено, що  інтегрований соціально-адаптивний менеджмент – це менеджмент, концепція якого,  спрямована на узгодження потреб, можливостей та  інтересів працівників, споживачів, організацій та суспільства. У статті виділено основні елементи системи, що дозволити розібратися у її побудові та досліджено її структурно-функціональні зв’язки й стосунки на основі механізму узгодження потреб та інтересів покупців, бізнесу та суспільства в цілому. Саме тому, визначена сукупність елементів менеджменту організації формує інтегровану соціально-адаптовану систему менеджменту у тому випадку, якщо відповідає визначеним принципам, що запропоновані та доповнені нами, для побудови інтегрованої системи соціально-адаптивного менеджменту організації. Крім того, на основі проведених досліджень нами пропонується модель зовнішньої та внутрішньої інфраструктури інтегрованої системи соціально-адаптивного менеджменту організації. Оскільки саме, узгоджуючи інтереси суспільства, організації, персоналу та споживача, інтегрована система соціально-адаптивного менеджменту організації забезпечує його істотні конкурентні переваги  та сприяє реалізації принципів синергетики у спільній взаємодії. Також у статті сформовано рекомендовані процедури методичного забезпечення формування системи соціально-адаптивного менеджменту організації, що базується на використанні чотирьох стандартів міжнародної звітності: стандарт «GRI», стандарт «Account Ability AA 1000», стандарт «ISO 14 000» та стандарт відповідальності «SA 8000». Запропоновано використання даних рівнів методологічного забезпечення перерахованих міжнародних стандартів та вітчизняних аналогів, які варто розглядати в якості першого (верхнього) рівня методичного забезпечення розробки інтегрованої системи соціально-адаптивного менеджменту організацій. У статті визнано, що найбільшими проблемами їх використання є формулювання в новому – соціальному контексті питань використання певного складу фінансових показників, а також встановлення власних показників у стандартах «GRI», розроблених для організацій, які у своїй діяльності враховують принципи соціальної відповідальності із урахуванням комплексу адаптації.  Другий рівень – система національних законодавчих актів, передусім законодавство про підприємницьку діяльність, про працю, міжгалузеві та галузеві національні стратегії, цільові програми. Третій рівень - акти бізнес-корпорацій та організацій. Четвертий рівень - корпоративні стратегії, плани, стандарти, соціальні кодекси, програми. Таким чином, розробка інтегрованої соціально-адаптивної системи менеджменту організації повинна базуватися на основних чотирьох  рівнях  системи методичного забезпечення, що передбачає організацію та планування її із урахуванням глобальних, національних, регіональних та корпоративних особливостей зовнішнього та  внутрішнього середовища їх детального вивчення та адаптацію менеджменту організації до потреб персоналу, споживачів, суспільства із урахуванням системності їх взаємодії, взаємовпливу й взаємного розвитку у майбутньому.

Завантаження

Опубліковано

2021-06-30

Як цитувати

[1]
2021. ФОРМУВАННЯ ІНТЕГРОВАНОЇ СИСТЕМИ СОЦІАЛЬНО-АДАПТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ОРГАНІЗАЦІЇ. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2, 26 (Чер 2021), 94–101. DOI:https://doi.org/10.29038/2786-4618-2021-02-94-101.