Теоретико-методологічні засади аналізу інновацій
DOI:
https://doi.org/10.29038/2411-4014-2017-03-39-47Ключові слова:
інноваційна діяльність, інноваційний менеджмент, аналіз інновацій, функції аналізу інновацій, види аналізу інновацій, зміст аналізу інноваційАнотація
Завдання, мета наукового дослідження – на основі критичного осмислення наявних пропозицій щодо змісту, призначення, цілей, задач, напрямів, методів та інструментів аналізу інновацій сформувати цілісне системне уявлення про цей напрям аналітичної діяльності, оцінити поточний стан його розробки й визначити напрями подальшого наукового пошуку в цій царині.
Методологія та наукові підходи – аналіз і синтез, критичне осмислення.
Межі дослідження, можливість використання результатів, напрям подальших досліджень – проаналізовані публікації українських і закордонних дослідників із проблематики аналізу інновацій за останні 10 років.
Практичне значення – розробка навчально-методичного забезпечення нової дисципліни магістерського рівня підготовки «Аналіз інновацій», підвищення якості курсових та дипломних робіт із проблематики інноваційного менеджменту.
Оригінальність/цінність – формування авторської концепції.
Висновки як основні результати дослідницької наукової роботи. Аналіз інновацій – це самостійний напрям економічного аналізу, спеціальним чином організоване аналітичне дослідження ретроспективних трендів та поточного стану, проблем і перспектив реалізації інноваційної діяльності різних економічних об’єктів.
Основними функціями аналізу інновацій є інформаційна, оцінна, контрольна, мотиваційна, інформаційно-прогностична. Головними суб’єктами (користувачами) аналізу є керівники й менеджери, працівники, власники (акціонери), інвестори та кредитори, органи державної влади й громадськість.
Доцільно виокремлювати види аналізу інновацій залежно від об’єкта та суб’єкта аналізу, за критерієм часової орієнтації, за повнотою аналітичного дослідження, за характером аналітичних процедур і їх методичним забезпеченням.
Аналіз інновацій підприємства передбачає 11 етапів роботи: ресурси та витрати підприємства на інноваційну діяльність; динаміка інноваційних процесів на підприємстві й тривалість його окремих фаз; результати та впливи; ефективність і результативність; інноваційна культура й інноваційний клімат; інноваційний потенціал; аналіз трендів розвитку ринку інновацій, перспективний аналіз інноваційних ідей та пропозицій.



