Фінансовий потенціал підприємства як об’єкт стратегічного аналізу
DOI:
https://doi.org/10.29038/2411-4014-2017-01-132-141Ключові слова:
фінансовий потенціал, стратегічний аналіз, ресурсний підхідАнотація
Основна мета статті - уточнення категорії «фінансовий потенціал підприємства» на основі узагальнення відомих наукових підходів та формування концептуальних основ його подальшого дослідження як об’єкта стратегічного аналізу. Сформовану мету деталізовано в завданнях: 1) критично оцінити наукові підходи до розкриття змісту фінансового потенціалу; 2) виділити спільні недоліки в представлених підходах та уточнити тлумачення фінансового потенціалу; 3) запропонувати концептуальні основи для дослідження фінансового потенціалу підприємства як об’єкта стратегічного аналізу. У статті, відповідно до поставлених завдань, використано такі методи дослідження, як аналіз, синтез та порівняння – для деталізації об’єкта дослідження; логічне узагальнення й наукова абстракція – при уточненні категоріально-понятійного апарату. Об’єктом дослідження виступає фінансовий потенціал підприємства, предметом – теоретичні основи дослідження фінансового потенціалу як об’єкта стратегічного аналізу. Прикладне значення результатів дослідження – у потенційній можливості розробки нових методичних наукових підходів до формування, структуризації та стратегічного аналізу фінансового потенціалу підприємства. У зв’язку з цим визначено концептуальні основи дослідження фінансового потенціалу підприємства як об’єкта стратегічного аналізу на підставі поєднання ресурсної концепції, кібернетичного й системного підходу, теорії розвитку, теорії самоорганізації та концепції динамічних здібностей, що надало можливість поглибити розуміння його сутності (як сукупності фінансових можливостей розвитку підприємства, зумовлених наявністю достатнього обсягу фінансових ресурсів, кадрового й інформаційного забезпечення та ефективної системи управління фінансами, що спрямовані на досягнення стратегічної фінансової позиції підприємства у зовнішньому середовищі).



