СУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В УПРАВЛІННІ МАРКЕТИНГОВИМИ ПРОЄКТАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2786-4618-2025-02-199-209

Ключові слова:

управління проєктами; маркетинговий проєкт; етапи управління проєктами; інформаційні технології; CRM-системи; ІТ-інструменти.

Анотація

ВступУ сучасному динамічному ринковому середовищі маркетинг набуває стратегічного значення, адже ефективне управління маркетинговими проєктами вимагає чіткого планування, координації дій, гнучкості в ухваленні рішень та постійного аналізу ринкових даних. Особливу актуальність у цьому контексті набуває застосування інформаційних технологій для оптимізації реалізації маркетингових стратегій і кампаній.

МетаМета статті – дослідити можливості та особливості застосування сучасних інформаційних технологій на різних етапах управління маркетинговими проєктами, визначити їх переваги, потенційні ризики та перспективи розвитку в контексті цифрової трансформації бізнесу.

Методи. У ході дослідження застосовано комплексний підхід, що поєднує елементи теоретичного аналізу, порівняльного методу та практичних засад управління маркетинговими проєктами з використанням інформаційних технологій.

Результати. У статті досліджено роль інформаційних технологій у всіх ключових етапах управління маркетинговими проєктами – від ініціації до завершення. Наведено огляд практичного застосування CRM-систем, BI-платформ та PM-інструментів для автоматизації збору даних, планування, реалізації, моніторингу й оцінки ефективності маркетингових кампаній. Здійснено критеріальний відбір ІТ-інструментів за функціональною відповідністю п’яти етапам життєвого циклу проєкту, що забезпечило системність і прозорість управління. Показано, як сучасні цифрові сервіси сприяють оперативному прийняттю рішень, зниженню ризиків, гнучкості ресурсного розподілу та підвищенню якості взаємодії команди зі стейкхолдерами. Окремо визначено переваги й потенційні ризики впровадження ІТ-рішень, а також підкреслено необхідність розвитку цифрових компетенцій персоналу. Результати дослідження можуть бути використані для оптимізації вибору й інтеграції цифрових платформ у практику управління маркетинговими проєктами.

Висновки. Інформаційні технології суттєво підвищують ефективність управління маркетинговими проєктами за рахунок автоматизації операцій, центрального зберігання даних та можливості оперативного аналізу ключових показників. Впровадження CRM-систем, BI-платформ та сучасних PM-інструментів сприяє зниженню витрат часу та ресурсів, збільшуючи швидкість і якість прийняття рішень, ефективність управління маркетинговими проєктами.

Посилання

1. Bashynska I. O., Khristova A. V. (2017). Vykorystannia suchasnykh informatsiinykh tekhnolohii upravlinnia proiektamy [Use of modern information technologies in project management]. Ekonomichnyi zhurnal Odeskoho politechnichnoho universytetu [Economic Journal of Odesa Polytechnic University], No 1(1), 16–22. URL: http://economics.opu.ua/ejopu/2017/No1/16.pdf [in Ukrainian].

2. Bilousko T. (2023). Informatsiini tekhnolohii v marketynhovii diialʹnosti [Information technologies in marketing activity]. Ekonomika ta suspilstvo [Economy and Society], No 53. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-41 [in Ukrainian].

3. Blaha N. V. (2021). Upravlinnia proiektamy: navchalnyi posibnyk [Project Management: Textbook]. Lviv: Lvivskyi derzhavnyi universytet vnutrishnikh sprav [Lviv State University of Internal Affairs], 152 p. [in Ukrainian].

4. Holitsyn A. M. (2019). Upravlinnia marketynhovymy proiektamy yak stratehichna neobkhidnist rozvytku suchasnoho biznesu [Marketing project management as a strategic necessity for modern business development]. In Halʹtsova O. L. (Ed.), Instytutsionalizatsiia yak faktor zabezpechennia rozvytku systemy investytsiino-innovatsiinoi bezpeky Ukrainy [Institutionalization as a Factor in Ensuring the Development of Ukraine’s Investment-Innovation Security System] (pp. 365–381). Zaporizhzhia: Vydavnychyi dim "Helʹvetyka" [Publishing House "Helvetika"] [in Ukrainian].

5. Kalinichenko O. O., Mosiychuk I. V., Poita I. O. (2023). Upravlinnia marketynhovymy proiektamy [Marketing project management]. Latest directions of modern science: Proceedings of the III International Scientific and Practical Conference (January 23–25, 2023), Vancouver, Canada [in Ukrainian].

6. Levitskaia A., Chaikovska M. (2020). Suchasni pidkhody do upravlinnia IT-proiektamy mobilnoho marketynhu [Modern approaches to managing mobile marketing IT projects]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii [Marketing and Digital Technologies], 4(1), 88–97. https://doi.org/10.15276/mdt.4.1.2020.7 [In English].

7. Pepchuk S. M., Burtseva T. I., Hanzhala I. V. (2024). Porivnialnyi analiz modelei ta metodiv upravlinnia marketynhovymy proiektamy [Comparative analysis of models and methods for marketing project management]. Ekonomichnyi prostir [Economic Space], No 190, 28–32. https://doi.org/10.32782/2224-6282/190-5 [in Ukrainian].

8. Sak T. V., Lialiuk A. M., Mylko I. P., Savchuk Ya. O. (2024). Marketynhova analityka: sutnistʹ, tsyfrovi instrumenty, rolʹ v planuvanni ta komunikatsii brendiv [Marketing analytics: essence, digital tools, role in brand planning and communication]. Visnyk Lvivskoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu. Ekonomichni nauky [Bulletin of Lviv University of Trade and Economics. Economic Sciences], No 79, 65–71. https://doi.org/10.32782/2522-1205-2024-79-08 [in Ukrainian].

9. Sak T., Mylko I., Ivashko O., Chulipa I., Wołowiec T., Sokołowska-Woźniak J. (2025) How the Digital Economy Is Revolutionizing Marketing Management and Driving Sustainable Development. Sustainability. 17(3), 1130. https://doi.org/10.3390/su17031130 [In English].

10. Khrapkin O., Kindrat O., Chopei R. (2023). Upravlinnia proiektamy v IT-haluzi: metodyky, instrumenty ta upravlinnia ryzykamy [Project management in the IT sector: methodologies, tools and risk management]. Ekonomika ta suspilstvo [Economy and Society], No 55. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-110 [in Ukrainian].

Завантаження

Опубліковано

2025-07-21

Номер

Розділ

Розділ V. ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Як цитувати

[1]
2025. СУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В УПРАВЛІННІ МАРКЕТИНГОВИМИ ПРОЄКТАМИ. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2, 42 (Лип 2025), 199–209. DOI:https://doi.org/10.29038/2786-4618-2025-02-199-209.