МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДІАГНОСТИКИ ЕФЕКТИВНОСТІ МІЖНАРОДНОЇ ЛОГІСТИКИ

Автор(и)

  • Надія Букало Волинський національний університет імені Лесі Українки image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.29038/2786-4618-2025-02-191-198

Ключові слова:

діагностика, маркетингові дослідження, логістичні послуги, міжнародна логістика, поведінка споживачів.

Анотація

Вступ. У статті розглянуто тлумачення економічного поняття «міжнародна логістика», досліджено доцільність використання маркетингових досліджень споживчої поведінки як ефективного інструменту діагностики функціонування міжнародної логістики, розглянуто основні методи діагностики логістики, обґрунтовано ключові залежності між логістичними показниками та рівнем задоволеності споживачів у міжнародному середовищі.

Мета. Обґрунтування доцільності використання маркетингових досліджень споживчої поведінки як ефективного інструменту діагностики функціонування міжнародної логістики, дослідження основних методів діагностики логістики, а також виявлення ключових залежностей між логістичними показниками та рівнем задоволеності споживачів у міжнародному середовищі.

Методи. Для написання статті використовувалися такі методи: аналіз наукової літератури, стандартів та нормативних документів для формування теоретичної бази дослідження; порівняльний аналіз міжнародних логістичних послуг; метод експертного оцінювання.

Результати. Досліджено, що діагностика міжнародної логістичної діяльності є невіддільною частиною стратегічного управління підприємством. Вона дозволяє виявити слабкі місця, оптимізувати процеси та підвищити конкурентоспроможність на міжнародному ринку. Регулярний моніторинг і аналіз логістичних процесів допоможуть підприємствам адаптуватися до змінюваних умов і вимог ринку. Досліджено  основні методи для маркетингових досліджень поведінки споживачів логістичних послуг Обґрунтовано ключові залежності між логістичними показниками та рівнем задоволеності споживачів у міжнародному середовищі, які допомагають виявити проблеми та можливості для покращення міжнародної логістичної діяльності підприємства.

Висновки. Результати дослідження свідчать про існування тісного взаємозв’язку між логістичними показниками (зокрема, швидкістю доставляння, надійністю логістичних операцій, рівнем обслуговування) та рівнем задоволеності споживачів. Використання сучасних методів маркетингових досліджень дозволяє оперативно і точно виявляти проблемні ділянки в логістичному ланцюгу та коригувати стратегії взаємодії з клієнтами на міжнародному ринку. Інтеграція маркетингової аналітики в систему логістичного управління сприяє підвищенню конкурентоспроможності компаній, забезпеченню клієнтоорієнтованого підходу та поліпшенню якості логістичних послуг.

Посилання

1. Parsiak, V. N., Zhukova, O. Yu. (2022). Marketynhova lohistyka: suchasni trendy ta korysnyi dosvid orhanizatsii. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli. Seriia «Ekonomichni nauky». (2 (106), 89-95. https://doi.org/10.37734/2409-6873-2022-2-13. (data zvernennia : 10.06. 2025). [in Ukrainian].

2. Marketing Channel Choice and the Impact on Logistics and Operations. Zhurnal: Logistics (MDPI), tom 8 (1): 11. URL : https://doi.org/10.3390/logistics8010011. (data zvernennia : 10.06. 2025). [in English].

3. Larka L. S. (2023). Marketynhovi doslidzhennia yak informatsiina osnova diahnostyky marketynhovoi diialnosti pidpryiemstva. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky. № 1. S. 80- 84. [in Ukrainian].

4. Kryvoviaziuk, I.V., Kulyk, Yu.M., Volynchuk, Yu.V. (2021). Diahnostyka v systemi upravlinnia lohistychnoiu diialnistiu pidpryiemstva. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia. Vypusk 4 (31). S. 65-72. URL : https://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/31_2021/12.pdf. (data zvernennia : 10.06. 2025). [in Ukrainian].

5. Nehoda A., Rusak D. (2023) Mizhnarodna lohistyka ta hlobalni lantsiuhy postachan: navchalnyi posibnyk u skhemakh. K. 268 s. [in Ukrainian].

6. Stetsenko I. (2016). Do pytannia sutnosti suchasnoi mizhnarodnoi lohistyky. Rynok tsinnykh paperiv Ukrainy, 7-8, 53-57. 2016. URL : http://securities.usmdi.org/PDF/985.pdf. (data zvernennia : 10.06. 2025). [in Ukrainian].

7. Voitovych S., Bukalo N., Zhukov I.. (2023) Osoblyvosti zastosuvannia CRM-system u marketynhovomu ta lohistychnomu upravlinni zakladamy posluh. Ekonomichnyi forum 1/2023. S. 63-70. URL: http://surl.li/hcacu. (data zvernennia : 14.06.2025). [in Ukrainian].

8. Chaikovska M.P. Perspektyvy hypermediinoi intehratsii crm-system URL : http://cyberleninka.ru/article/n/perspektivigipermediynoyi-integratsiyi-crm-sistem (data zvernennia : 14.06.2025). [in Ukrainian].

9. Lemon, K.N., Verhoef, P.C. (2016). Understanding customer experience throughout the customer journey. Journal of Marketing. 80(6), 69-96. URL : https://doi.org/10.1509/jm.15.0420. (data zvernennia : 10.06. 2025). [in English].

10. Arestenko T.V., Arestenko V.V. (2017). Perspektyvni napriamy rozvytku rynku marketynhovykh doslidzhen u systemi SOCIAL MEDIA MARKETING. Innovatsiina ekonomika. No 1-2. S. 109-113. [in Ukrainian].

11. Paniuk T.P., Martseniuk V.V. (2025). Lohistyka yak chastyna marketynhovoi stratehii brendu. Visnyk Sumskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu. Sumy,2025 1(101). S. 56-60. URL : https://snaujournal.com.ua/index.php/journal/article/view/375/272. (data zvernennia : 10.06. 2025). [in Ukrainian].

Завантаження

Опубліковано

2025-07-21

Номер

Розділ

Розділ V. ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Як цитувати

[1]
2025. МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДІАГНОСТИКИ ЕФЕКТИВНОСТІ МІЖНАРОДНОЇ ЛОГІСТИКИ. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2, 42 (Лип 2025), 191–198. DOI:https://doi.org/10.29038/2786-4618-2025-02-191-198.