СУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАРКЕТИНГУ ЯК ІНСТРУМЕНТ АНТИКРИЗОВОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2786-4618-2025-02-182-190

Ключові слова:

антикризова стратегія, сучасні інформаційні технології, інтернет-маркетинг, криза.

Анотація

Вступ. В умовах сучасної економічної нестабільності та глобальних кризових явищ підприємства змушені шукати нові підходи до збереження та зміцнення своїх позицій на ринку. Одним із найефективніших напрямів формування антикризової стратегії є впровадження сучасних інформаційних технологій у маркетингову діяльність.

Метою статті є дослідження ролі сучасних інформаційних технологій у формуванні та реалізації антикризової маркетингової стратегії підприємства.

Методи. Використання методів аналізу та синтезу, порівняння і теоретичного узагальнення дозволило дослідити особливості застосування сучасних інформаційних технологій у маркетинговій діяльності підприємств в умовах кризи, а також обґрунтувати їх роль як ефективного інструменту антикризової стратегії.

Результати. У статті визначено сутність антикризового управління в контексті управління стратегічними можливостями підприємства, описано класифікацію сучасних інформаційних технологій в маркетингу, охарактеризовано особливості, переваги та недоліки інтернет-маркетингу як елементу антикризової маркетингової стратегії підприємства.

Висновки. Сучасні інформаційні технології як інструмент антикризової стратегії підприємства забезпечують гнучкість, оперативність і точність маркетингових рішень в умовах нестабільності. Впровадження цифрових інструментів дозволяє ефективно адаптуватися до змін ринку, оптимізувати витрати і підвищувати конкурентоспроможність.  

Посилання

1. Lutsii O. P., Skakun O. M. (2023). Mozhlyvosti vykorystannia internet-marketynhu v ahrobiznesi [Possibilities of using Internet marketing in agribusiness]. Kyivskyi ekonomichnyi naukovyi zhurnal. Vyp. 3. S. 76–81. [In Ukrainian].

2. Latysheva O. V., Ipatova N. O., Ipatov V. V. (2021). Internet-marketynh yak zasib pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti ta konkurentospromozhnosti kompanii turystychnoi haluzi [Internet marketing as a means of increasing the efficiency of activities and competitiveness of companies in the tourism industry]. Visnyk ekonomichnoi nauky Ukrainy. Vyp. 2. S. 178–182. [In Ukrainian].

3. Kinas I. O. (2021). Internet-marketynh ta yoho rol u formuvanni marketynhovoi stratehii pidpryiemstva [Internet marketing and its role in the formation of the marketing strategy of the enterprise]. Efektyvna ekonomika. Vyp. 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2021/105.pdf. [In Ukrainian].

4. Zemliakova O. D., Taranych O. V. (2021). Zastosuvannia instrumentiv internet-marketynhu na rynku posluh [Application of Internet marketing tools in the services market]. Visnyk studentskoho naukovoho tovarystva DonNu imeni Vasylia Stusa. Vyp. 4. S. 216–219. URL: https://jvestnik-sss.donnu.edu.ua/article/view/9991/9918. [In Ukrainian].

5. Strilchuk R. M. (2014). Dotsilnist vykorystannia antykryzovykh zasad v upravlinni stratehichnymy mozhlyvostiamy pidpryiemstva v suchasnykh umovakh [The feasibility of using anti-crisis principles in managing the strategic capabilities of an enterprise in modern conditions]. Ekonomika ta derzhava. № 4. S. 70-75. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecde_2014_4_16. [In Ukrainian].

6. Mylko I. P. (2023). Sytuatsiinyi menedzhment [Situational management]. Lutsk: Volynskyi natsionalnyi universytet imeni Lesi Ukrainky, 98 s. URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/22985. [In Ukrainian].

7. Bilousko T. M. (2023). Informatsiini tekhnolohii v marketynhovii diialnosti [Information technologies in marketing activities]. Ekonomika ta suspilstvo. Vyp. 53. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-41. [In Ukrainian].

8. Semenenko Yu. S. (2024). Optymizatsiia biznes-protsesiv viddilu marketynhu za dopomohoiu informatsiinykh tekhnolohii [Optimization of business processes of the marketing department using information technologies]. Biznesinform. Vyp. 1. S. 95–103. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2024_1_12. [In Ukrainian].

9. Raiko D., Paimash H., Krolivets I. (2024). Vplyv informatsiinykh tekhnolohii na stratehii marketynhu: analiz tendentsii i vyklykiv [The impact of information technologies on marketing strategies: analysis of trends and challenges]. Ekonomika ta suspilstvo. Vyp. 59. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-109. [In Ukrainian].

10. Vasyltsova, S., Oborina, A. (2022). Vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii u marketynhu [Use of information technologies in marketing]. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «Kharkivskyi politekhnichnyi instytut». Vyp. 3. S. 29–32. URL: https://doi.org/10.20998/2519-4461.2022.3.29. [In Ukrainian].

11. Mozghova H. V. (2013). Instrumenty internet-marketynhu ta yikh perevahy dlia suchasnykh ukrainskykh pidpryiemstv [Internet marketing tools and their benefits for modern Ukrainian enterprises]. Efektyvna ekonomika. № 10. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2429. [In Ukrainian].

12. Krasovska O. Yu. (2018). Internet-marketynh yak suchasnyi instrument komunikatsii pidpryiemstva [Internet marketing as a modern tool of enterprise communication]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi. Vyp. 1 (63). S. 67‒71. [In Ukrainian].

13. Shostak L., Mylko I., Pavlova S. (2023). Elektronna torhivlia ta internet-tekhnolohii v lohistytsi [E-commerce and Internet technologies in logistics]. Ekonomika ta suspilstvo. № 55. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-97. [In Ukrainian].

14. Lorvi I. F., Voitovych S. Ya. (2021). Instrumenty Internet-marketynhu [Internet marketing tools]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Internauka». № 8(2). S. 13-18. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnjie_2021_8(2)__4. [In Ukrainian].

15. Kurylo L. I., Kozchenko Ya. V. (2021). Rol ta osnovni napriamky rozvytku internet-marketynhu [The role and main directions of development of Internet marketing]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Internauka». № 4(1). S. 70-78. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnjie_2021_4(1)__12. [In Ukrainian].

16. Kovalchuk S. V., Haliuk Ya. D., Subachov M. V. (2020). Internet-marketynh ta yoho instrumenty v suchasnykh umovakh [Internet marketing and its tools in modern conditions]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. № 5. S. 7-10. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchnu_eko-n_2020_5_3. [In Ukrainian].

Завантаження

Опубліковано

2025-07-21

Номер

Розділ

Розділ V. ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Як цитувати

[1]
2025. СУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАРКЕТИНГУ ЯК ІНСТРУМЕНТ АНТИКРИЗОВОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2, 42 (Лип 2025), 182–190. DOI:https://doi.org/10.29038/2786-4618-2025-02-182-190.