МАРКЕТИНГОВІ ВІЙНИ НАЙБІЛЬШИХ РОЗДРІБНИХ ТОРГОВИХ МЕРЕЖ FMCG В УКРАЇНІ ТА РОЛЬ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У КОНКУРЕНТНІЙ БОРОТЬБІ
DOI:
https://doi.org/10.29038/2786-4618-2025-02-172-181Ключові слова:
торгові мережі FMCG, акційні пропозиції, позиціювання власних торгових марок, інформаційні технології в продуктовому ритейлі.Анотація
Вступ. Загострення боротьби за споживача в умовах економічної нестабільності та цифрової трансформації вимагає пошуку оптимальних рішень для забезпечення конкурентоспроможності, персоналізації маркетингу та ефективності бізнес-процесів у сфері продуктового ритейлу.
Метою статті є аналіз маркетингових війн найбільших роздрібних торгових мереж FMCG в Україні та визначення ролі сучасних інформаційних технологій у конкурентній боротьбі.
Методи. Використання методів аналізу, порівняння і теоретичного узагальнення дозволило дослідити особливості застосування методів маркетингового просування та отримання конкурентних перваг у сфері продуктового ритейлу.
Результати. У статті зроблено порівняння основних гравців на ринку продуктового ритейлу України, акційних пропозицій, позиціонування власних торгових марок, описано використання інформаційних технологій у ТОВ «АТБ-маркет» і ТОВ «Сільпо-Фуд».
Висновки. Встановлено, що ТОВ «АТБ-маркет» та ТОВ «Сільпо-Фуд» використовують концептуально різні підходи до формування стратегій маркетингової боротьби та використання сучасних інформаційних технологій у сфері FMCG-ритейлу. ТОВ «АТБ-маркет» керується принципами масштабності, доступності та операційної ефективності, ТОВ «Сільпо-Фуд» приділяє особливу увагу формуванню лояльності через емоційний клієнтський досвід і інноваційний сервіс.
Посилання
1. «ATB», «Silpo» ta inshi: top-10 ukrainskykh ryteileriv za vytorhom u 2022-mu [ATB, Silpo and others: top 10 Ukrainian retailers by sales in 2022]. URL: https://www.ucsc.org.ua/atb-silpo-ta-inshi-top-10-ukrayinskyh-rytejleriv-za-vytorgom-u-2022-mu/. [In Ukrainian].
2. Sak T., Lialiuk A., Mylko I., Savchuk Y. Brand Value on the Ukrainian Dairy Market: Innovative Assessment Methodology and Development of Marketing Strategies. Economics - Innovative and Economics Research Journal. 2024. № 12(3). URL: https://doi.org/10.2478/eoik-2024-0043. [In English].
3. Wiktor J. Przywództo promocyjne jako strategiakonkurowania w sektorze dystrybucji [Promotional leadership as a competitive strategy in the distribution sector]. Marketynh i lohistyka v systemi menedzhmentu: vyklyky tsyfrovoi hlobalizatsii: tezy dopovidei XV Mizhnar. nauk.-prakt. konf., pamiati profesora Yevhena Krykavskoho. Lviv: V-vo Lvivskoi politekhniky, 2024. URL: https://science.lpnu.ua/ml-conference/proceedings. [In Polish].
4. Analiz rozdribnoi torhivli produktamy kharchuvannia ta tovaramy shyrokoho asortymentu v Ukraini [Analyzing the distribution of products and products a wide range of products in Ukraine]. Pro-Comsulting. 2024. URL: https://pro-consulting.ua/ua/issledovanie-rynka/analiz-roznichnoj-torgovli-produktami-pitaniya-i-tovarami-shirokogo-assortimenta-v-ukraine-2024-god. [In Ukrainian].
5. Designer supermarkets [Designer supermarkets]. URL: https://silpo.ua/about/dyzainerski-supermarkety. [In Ukrainian].
6. Yevseitseva O.S., Kukhar O.S. Analiz rynku rozdribnoi torhivli [Retail market analysis]. Investytsii: praktyka ta dosvid. 2016. № 11. URL: http://www.investplan.com.ua/pdf/11_2016/12.pdf. [In Ukrainian].
7. Kashperska A.I. Rynok rozdribnoi torhivli Ukrainy: stan i tendentsii rozvytku [Ukrainian retail market: status and development trends]. Biznesinform. 2021. № 4. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2021-4_0-pages-120_127.pdf. [In Ukrainian].
8. Merezha supermarketiv «Silpo». Ofitsiinyi sait [Silpo supermarket chain. Official website]. URL: https://fozzy.ua/ua/retail_chains/silpo/. [In Ukrainian].
9. Pietukhova O.M., Zakrevska L.M. Rozdribna torhivlia produktamy kharchuvannia v Ukraini: suchasnyi stan ta vyklyky [Retail trade of consumer products in Ukraine: current status and challenges]. Infrastruktura rynku. 2023. Vypusk 71. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2023/71_2023/16.pdf. [In Ukrainian].
10. Rozdribna merezha «ATB» – lider torhovoi haluzi Ukrainy [The retail network «ATB» is the leader of the retail industry in Ukraine]. URL: https://www.atb.ua/page/atb_market. [In Ukrainian].
11. Konsolidovana finansova zvitnist TOV «Silpo-Fud» [Consolidated financial statement of Silpo-Fud]. URL: https://static.silpo.ua/content/2024/07/05/6687db9462644.pdf. [In Ukrainian].
12. Traut Dzh., Rais E. Marketynhovi viiny [Marketing wars]. Pereklad V. Stelmakha. V-Vo «Fabula», 2019. 240 s. [In Ukrainian].



