ПОБУДОВА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ МАРКЕТИНГ З УРАХУВАННЯМ РЕГІОНАЛЬНОГО АСПЕКТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2786-4618-2025-02-164-171

Ключові слова:

освітня програма, маркетинг, модель розробки ОП, стейкхолдери. здобувачі освіти

Анотація

Вступ. Протягом останнього часу тривають дискусії щодо розробки освітніх програм, але кожен ВНЗ попри загальновизнані правила має власне бачення і намагається у процесі освітньої діяльності відповісти на питання, якою має бути ОП, реалізацію якої він забезпечує та  у чому її особливість.

Мета. Полягає у висвітленні власного досвіду розробки, впровадження і перегляду ОП Маркетинг, враховуючи регіональний аспект ВНЗ, у  якому вона реалізується.

Методи. Запропонована модель розробки, впровадження та реалізації ОП Маркетинг, в основу якої покладено аналіз програмних документів органів влади на рівні регіону а також результати власного емпіричного дослідження шляхом опитування.

Результати. У статті адаптовано методику Tuning до побудови моделі розробки, впровадження та реалізації ОП Маркетинг для першого (бакалаврського) рівня у ВНУ імені Лесі Українки з огляду на регіональний контекст. Визначено пропозиції роботодавців, здобувачів освіти, які взяли участь у громадському обговоренні ОП та в ході  безпосередньої зустрічі зі стейкхолдерами. Описані підходи до щодо визначення наявних та можливості залучення додаткових ресурсів в університеті для створення та реалізації ОП. Сформовано профіль і мету ОП Маркетинг в контексті майбутнього працевлаштування. Розроблено методику оцінки якості ОП з метою її удосконалення. Відмічено важливість проведення опитувань щодо якості ОП.

Висновки. Формування ОП стає колективною справою не тільки групи забезпечення ОП або кафедри маркетингу, але всього ВНЗ через його структурні підрозділи. Отриманими результатами можуть скористатися гаранти ОП Маркетинг першого (бакалаврського) рівня під час підготовки до акредитації в ході написання відомостей самооцінювання.

Посилання

1. Bahatorichna spivpratsia z universytetom Yana Dluhosha v Chenstokhovi ta yii rezultat [Long-term cooperation with Jan Dlugosz University in Częstochowa and its resul]t URL: http://surl.li/eimyfy [in Ukrainian].

2. Vytiah z protokolu № 4 zasidannia kafedry marketynhu vid «3» sichnia 2024 roku [Excerpt from minutes No. 4 of the meeting of the Department of Marketing dated January 3, 2024] URL:http://surl.li/xowsck [in Ukrainian].

3. Vytiah z protokolu №7 vid «07» liutoho 2024 r. zasidannia kafedry marketynhu. [Excerpt from protocol No. 7 of February 7, 2024 meeting of the marketing department].URL: http://surl.li/brifrg [in Ukrainian].

4. Hromadske obhovorennia OPP Marketynh u 2024 rots.i [Public discussion of OPP Marketing in 2024]. URL: http://surl.li/manzdv [in Ukrainian].

5. Ivanenko L. M., Boienko O. Yu.(2020). Rozrobka modeli profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv-marketolohiv na osnovi kompetentnisnoho pidkhodu. [Development of a model of professional training of marketers based on a competency-based approach]. Biznes Inform. [Business Inform] № 5. C. 492–502. URL http://surl.li/fyukgr [in Ukrainian].

6. Klasyfikator profesii DK 003:2010 [Classifier of professions DK 003:2010].URL : http://surl.li/xoopho [in Ukrainian].

7. Poriadok formuvannia osvitnikh prohram ta navchalnykh planiv pidhotovky fakhivtsiv za pershym (bakalavrskym), inshym (mahisterskym) ta tretim (osvitno-naukovym, osvitno-tvorchym) rivniamy vyshchoi osvity dennoi (ochnoi) ta zaochnoi form navchannia u VNU imeni Lesi Ukrainky. [The procedure for the formation of educational programs and curricula for the training of specialists at the first (bachelor's), second (master's) and third (educational-scientific, educational-creative) levels of full-time (full-time) and correspondence forms of higher education at Lesya Ukrainka VNU]. URL: http://surl.li/uaogt [in Ukrainian].

8. .Prymak T. Marketynhovi komunikatory: osoblyvosti pidhotovky fakhivtsiv. [Marketing communicators: peculiarities of specialist training]. URL : http://surl.li/vrytls. [in Ukrainian].

9. Romanchuk S.A., Kyrychenko O.O. Vymohy i ochikuvannia ukrainskykh pidpryiemstv do spetsialistiv z marketynhu. [Requirements and expectations of Ukrainian enterprises for marketing specialists]. URL : http://surl.li/pccwtq. [in Ukrainian].

10. Standart vyshchoi osvity Ukrainy zi spetsialnosti 075 Marketynh dlia pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity, zatverdzhenyi nakazom MONU vid 05.12.2018 № 1343. [The standard of higher education of Ukraine for the specialty 075 Marketing for the first (bachelor) level of higher education, approved by the order of the Ministry of Education and Culture of Ukraine dated 05.12.2018 No. 1343]. URL: http://surl.li/trbde [in Ukrainian].

11. Stratehiia rozvytku Volynskoi oblasti [Development strategy of the Volyn region ]. URLhttp://surl.li/hpedej [in Ukrainian]

12. Stratehiia rozvytku Boratynskoi silskoi terytorialnoi hromady do 2027 roku [Development strategy of the Boratyn rural territorial community until 2027] .URL: http://surl.li/popcw. [in Ukrainian].

13. Stratehniia rozvytku Ivanychivskoi selyshchnoi Rady [Development strategy of the Ivanychiv settlement council]. URL: http://surl.li/popdp. [in Ukrainian].

14. Stratehiia rozvytku VNU imeni Lesi Ukrainky na 2020–2024 rr. [Development strategy of Lesya Ukrainka University for 2020–202]4.URL: http://surl.li/jawin

15. 18 kvitnia 2024 r. vidbulosia zasidannia Rady steikkholderiv fakultetu ekonomiky ta upravlinnia. [On April 18, 2024, a meeting of the Council of Stakeholders of the Faculty of Economics and Management was held].URL: http://surl.li/aqybgc [in Ukrainian].

16. Tuning Educational Structures in Europe URL: http://surl.li/trbdz [in England].

17. Regulations on the order and procedures for resolving conflict situations at Lesya Ukrainka University URL http://surl.li/zmvpju

Завантаження

Опубліковано

2025-07-21

Номер

Розділ

Розділ V. ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Як цитувати

[1]
2025. ПОБУДОВА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ МАРКЕТИНГ З УРАХУВАННЯМ РЕГІОНАЛЬНОГО АСПЕКТУ. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2, 42 (Лип 2025), 164–171. DOI:https://doi.org/10.29038/2786-4618-2025-02-164-171.