DIGITAL TECHNOLOGIES IN MARKETING ACTIVITY DIAGNOSTICS
DOI:
https://doi.org/10.29038/2786-4618-2025-01-184-189Ключові слова:
маркетингова діагностика; маркетинг; цифрові технології; цифровізація; маркетинговий аналіз.Анотація
Вступ. У статті досліджено трактування різними закордонними та вітчизняними науковцями економічних понять «діагностика маркетингової діяльності», «цифровізація маркетингу». Розглянуто основні програмні забезпечення з допомогою якого можна розв’язати задачі маркетингу та проводити діагностування маркетингової діяльності. Досліджено, що використання сучасних цифрових платформ забезпечує прийняття обґрунтованих стратегічних рішень, що сприяють підвищенню конкурентоспроможності компаній.
Мета. Розгляд трактувань різними закордонними та вітчизняними науковцями економічних понять: «діагностика маркетингової діяльності», «цифровізація маркетингову». Дослідження впливу цифрових технологій на діагностику маркетингової діяльності компаній. Розкриття основних переваг від застосування цифрових технологій у маркетинговій діагностиці.
Методи. У ході дослідження використано методи контент-аналізу, порівняльного аналізу та логічного узагальнення. Методологічною основою дослідження є теоретичні положення з маркетингової діяльності, наукові праці відомих вчених-економістів у галузі маркетингу, цифрових технологій.
Результати. Розкрито сутність економічного поняття «діагностика маркетингової діяльності», «цифровізація маркетингову». Дослідження показало, що використання передових технологій, таких як: вебаналітика, AI, Big Data та CRM-системи, забезпечує компаніям конкурентні переваги та допомагає приймати обґрунтовані управлінські рішення. У майбутньому роль цифрових технологій у маркетинговій діагностиці лише зростатиме, що вимагатиме від компаній гнучкості, адаптивності та інноваційного підходу до аналізу маркетингових процесів.
Висновки. Діагностика маркетингової діяльності за допомогою цифрових технологій є критично важливим етапом для компаній, які прагнуть підвищити ефективність своїх рекламних заходів та покращити взаємодію зі споживачами. Інноваційні рішення, такі як аналіз Big Data, автоматизація маркетингу та інструменти конкурентного аналізу, дозволяють компаніям приймати стратегічно обґрунтовані рішення та досягати кращих результатів у своїй діяльності.
Посилання
1. Larka L. S. (2023) Marketynhovi doslidzhennia yak informatsiina osnova diahnostyky marketynhovoi diialnosti pidpryiemstva. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky. № 1. S. 80-84. [in Ukrainian].
2. Shams R. (2016) Rozbudova potentsialu dlia stiikoi konkurentnoi perevahy: kontseptualni zasady. Marketynhova rozvidka ta planuvannia. № 34 (5). S. 671-691. [in Ukrainian].
3. Hilbert M. (2016) Velyki dani dlia rozvytku: Ohliad obitsianok ta vyklykiv. Ohliad polityky rozvytku. № 34(1). S. 135-174. [in Ukrainian].
4. Koiuda V. O., Mazko T. I., Koiuda, V. A. & Mazko T. I. (2014) Formuvannia hrupy pokaznykiv dlia diahnostyky systemy marketynhu pidpryiemstva. Teoretychni i praktychni aspekty ekonomiky ta intelektualnoi vlasnosti. Vypusk 1 (10), Tom 2. [in Ukrainian].
5. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. (2016) Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Hoboken, NJ: Wiley. 208 p. [in English].
6. Kingsnorth S. (2019). Digital Marketing Strategy. 3rd ed. Kogan Page, 384 r. URL: https://surl.li/ukdbzo (date of access: 15.03.2025). [in English].
7. Raiko D. V., Lebedieva L. E. (2015) Model upravlinnia marketynhom u systemi menedzhmentu promyslovoho pidpryiemstva. Marketynh i menedzhment innovatsii. № 1. S. 107-123. [in Ukrainian].
8. Oliinyk H. Yu. (2021) Tsyfrovizatsiia marketynhovoi systemy upravlinnia pidpryiemstvom. Investytsii : praktyka ta dosvid. TOV «DKS-tsentr». № 4. S. 29-35. [in Ukrainian].
9. Rodgers D. (2016) The Digital Transformation Playbook: Rethink Your Business for the Digital Age. Publishing: Columbia Business School. 296 r. [in English].
10. Big Data Working Group. Cloud Security Alliance. URL: https://cloudsecurityalliance. org/working-groups/big-data/#_overview (data zvernennia: 11.03.2019). Nazva z ekranu. [in English].
11. Rudenko M. V., Kyryliuk Ye. M., Khutorna M. E. (2022) Tsyfrovizatsiia : marketynhovi trendy ta platformy realizatsii. Naukovyi visnyk Odeskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu. Odesa : Odeskyi natsionalnyi ekonomichnyi universytet, № 5-6 (294-295). S. 80-87. [in Ukrainian].
12. Venard B. (2021) Les malentendus de la mandialisation // Prublemes economic. URL: https://www.cairn.info/revue-humanisme-et-entreprise-2008-1-page-61.htm. [in English].
13. Koberniuk S., Karpenko V. (2023) Napriamy tsyfrovizatsii marketynhu ahrarnykh pidpryiemstv. Innovation and Sustainability. Vinnytsia, (1), S. 204-212. [in Ukrainian].
14. Diachkov D., Pleskach O., Oliinyk T. (2023) Bazovi instrumenty upravlinnia tsyfrovym marketynhom ta yikh kharakterystyka. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka. No8(08). S. 137-142. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.8-23 (data zvernennia : 10.03. 2025). [in Ukrainian].
15. Voitovych S., Lorvi I., Bukalo N. (2022) Zastosuvannia CRM-tekhnolohii dlia avtomatyzatsii protsesiv vzaiemodii iz spozhyvachamy zakladu posluh. Ekonomichnyi forum. Lutsk. №4. S. 68-73. [in Ukrainian].



