Marketing Evaluation of Personnel Building Companies
DOI:
https://doi.org/10.29038/2411-4014-2016-02-42-46Keywords:
human resources, marketing, marketing evaluation, marketing staffAbstract
The article deals with the problematic issues of application of the marketing assessment in the formation and use of personnel potential of the enterprise. Formulated the theoretical basis for the definition and interpretation of the personnel potential of the enterprise. The directions and methods of marketing evaluation of personnel potential.
References
Авраменко М. С. Оцiнка ефективностi формування кадрового потенцiалу системи споживчої кооперацiї України [Електронний ресурс] / М. С. Авраменко // Інноваційна економіка : всеукр. наук.-виробн. журн. – 2011. – № 5. – С. 311–314. – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/inek/2011_5/311.pdf
Омаров А. М. Руководитель: размышление о стиле управления / А. М. Омаров. – 2-е изд. – М. : Политиздат, 1987. – 366 с.
Онищенко Е. Система управління кадровим потенціалом підприємства: підхід до проектування підсистем [Електронний ресурс] / Е. Онищенко // Вісник ТНЕУ: Економіка підприємства і управління виробництвом. – 2012. – № 1. – С. 137–144. – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/vtneu/2012_1/ 1_2012/14Ony.pdf
Тхорик В. А. Збереження кадрового потенціалу підприємства [Електронний ресурс] / В. А. Тхорик // Інноваційна економіка : всеукр. наук.-виробн. журн. – 2012. – № 1. – С. 96–99. – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/inek/2012_1/96.pdf
Федонiн О. С. Потенцiал підприємства: формування та оцінка : навч. посіб. / О. С. Федонiн, I. М. Рєпiна, О. I. Олексюк. – К. : КНЕУ, 2004. – 316 с.
Омаров А. М. Руководитель: размышление о стиле управления / А. М. Омаров. – 2-е изд. – М. : Политиздат, 1987. – 366 с.
Онищенко Е. Система управління кадровим потенціалом підприємства: підхід до проектування підсистем [Електронний ресурс] / Е. Онищенко // Вісник ТНЕУ: Економіка підприємства і управління виробництвом. – 2012. – № 1. – С. 137–144. – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/vtneu/2012_1/ 1_2012/14Ony.pdf
Тхорик В. А. Збереження кадрового потенціалу підприємства [Електронний ресурс] / В. А. Тхорик // Інноваційна економіка : всеукр. наук.-виробн. журн. – 2012. – № 1. – С. 96–99. – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/inek/2012_1/96.pdf
Федонiн О. С. Потенцiал підприємства: формування та оцінка : навч. посіб. / О. С. Федонiн, I. М. Рєпiна, О. I. Олексюк. – К. : КНЕУ, 2004. – 316 с.
Downloads
Published
2016-07-02
Issue
Section
ECONOMICS AND ENTERPRISE MANAGEMENT
How to Cite
[1]
2016. Marketing Evaluation of Personnel Building Companies. Economic journal of Lesya Ukrainka Volyn National University. 2, 6 (Jul. 2016), 42–46. DOI:https://doi.org/10.29038/2411-4014-2016-02-42-46.