Marketing Evaluation of Personnel Building Companies

Authors

  • Tamara Lien Khmelnytsky National University

DOI:

https://doi.org/10.29038/2411-4014-2016-02-42-46

Keywords:

human resources, marketing, marketing evaluation, marketing staff

Abstract

The article deals with the problematic issues of application of the marketing assessment in the formation and use of personnel potential of the enterprise. Formulated the theoretical basis for the definition and interpretation of the personnel potential of the enterprise. The directions and methods of marketing evaluation of personnel potential.

References

Авраменко М. С. Оцiнка ефективностi формування кадрового потенцiалу системи споживчої кооперацiї України [Електронний ресурс] / М. С. Авраменко // Інноваційна економіка : всеукр. наук.-виробн. журн. – 2011. – № 5. – С. 311–314. – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/inek/2011_5/311.pdf

Омаров А. М. Руководитель: размышление о стиле управления / А. М. Омаров. – 2-е изд. – М. : Политиздат, 1987. – 366 с.

Онищенко Е. Система управління кадровим потенціалом підприємства: підхід до проектування підсистем [Електронний ресурс] / Е. Онищенко // Вісник ТНЕУ: Економіка підприємства і управління виробництвом. – 2012. – № 1. – С. 137–144. – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/vtneu/2012_1/ 1_2012/14Ony.pdf

Тхорик В. А. Збереження кадрового потенціалу підприємства [Електронний ресурс] / В. А. Тхорик // Інноваційна економіка : всеукр. наук.-виробн. журн. – 2012. – № 1. – С. 96–99. – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/inek/2012_1/96.pdf

Федонiн О. С. Потенцiал підприємства: формування та оцінка : навч. посіб. / О. С. Федонiн, I. М. Рєпiна, О. I. Олексюк. – К. : КНЕУ, 2004. – 316 с.

Published

2016-07-02

How to Cite

[1]
2016. Marketing Evaluation of Personnel Building Companies. Economic journal of Lesya Ukrainka Volyn National University. 2, 6 (Jul. 2016), 42–46. DOI:https://doi.org/10.29038/2411-4014-2016-02-42-46.