Applying the Concept of Public Utility in Petrol Stations Placing: Geo-Marketing Approach

Authors

  • Kovalchuk Svitlana Khmelnytsky national university

DOI:

https://doi.org/10.29038/2411-4014-2016-02-36-41

Keywords:

geo-marketing; geo-marketing analysis; public utility; marketing of territories; geo-marketing approach; geo-information systems

Abstract

The problems of reasoning of placing the petrol stations with the help of the concept of public utility by means of geo-marketing analysis are studied in the article. The theoretical basis of defining and interpretation of territory marketing is formulated. The geo-marketing aspect of applying the concept of public utility in placing the petrol stations is revealed.

References

Геомаркетинг, геоинформационные системы и ГИС-анализ [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://rrg.ru/technology/geomarketing

Вікіпедія [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://ru.wikipedia.org/wiki/Геомаркетинг

Ковальчук С. В. Інноваційні підходи у проведенні маркетингових досліджень / С. В. Ковальчук // Формування ринкової економіки : зб. наук. пр. Спец. вип. : Сучасні проблеми теорії і практики маркетингу. – К. : КНЕУ, 2005. – С. 427–437.

Котлер Ф. Основы маркетинга. – Гл. 1 : Социальные основы маркетинга: удовлетворение человеческих потребностей [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://gtmarket.ru/laboratory/basis/5091/5092

Downloads

Published

2018-06-17

How to Cite

[1]
2018. Applying the Concept of Public Utility in Petrol Stations Placing: Geo-Marketing Approach. Economic journal of Lesya Ukrainka Volyn National University. 2, 6 (Jun. 2018), 36–41. DOI:https://doi.org/10.29038/2411-4014-2016-02-36-41.