Methodological Approaches to Mapping your Shopping Discounts

Authors

  • Miroslavа Kulynych Lesya Ukrainka Eastern European National University

DOI:

https://doi.org/10.29038/2411-4014-2016-01-114-120

Keywords:

trade discount, product, purchase, price, profit

Abstract

In the article the economic substance of discounts as part of the marketing pricing policy, the main aim of discounts. The analysis and assessment of methodological approaches trade discounts, based on the nature of their origin. The necessity of introducing analytical accounts of income which detail the operation of goods with discounts.
Studied ways to improve the accounting of discounts on trade, and proposed to specify accounting in formation for opening sub-types of the company. The proposed order of the accounting discounts the company will enable grouping based on additional analysis and correlation of discounts and sale to choose their system.

References

Атамас П. Й. Бухгалтерський облік у галузях економіки : [навч. посіб.] / П. Й. Атамас. – 2-ге вид. – К. : Центр учб. л-ри, 2010. – 392 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://http://www.ebooktime.net/ book_10_glava_1

Білова Н. Знижки та розпродажі: правила відображення в обліку / Н. Білова // Податки та бухгалтерський облік. – 2009. – № 87. – С. 19–22 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.nibu.factor.ua/ ukr/golden/doc. html?id=10485.

Бутинець Ф. Ф. Бухгалтерський облік у торгівлі : [підруч. для студ. вузів спец. 7.050106 «Облік і аудит»] // Ф. Ф. Бутинець, Н. М. Малюга. – 2-ге вид., переробл. і доповн. – Житомир : ПП «Рута», 2010. – 576 с.

Грабова Н. М. Бухгалтерський облік у торгівлі : [навч. посіб.] / Н. М. Грабова, В.М. Добровський. – К. : А. С. К., 2004. – 800 с.

Івченко А. В. Удосконалення обліку торгівельних знижок на підприємствах торгівлі / А. В. Івченко // Економічний вісник НГУ. – 2007. – № 2. – С. 71–75.

Кулинич М. Б. Торгівельні знижки як інструмент збільшення рівня продажів та удосконалення їх обліку на підприємствах торгівлі / М. Б. Кулинич, Н. І. Коваль // Глобальні та національні проблеми економіки. – 2015. – В. 4. – С. 999–1002. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.global-national.in.ua/ archive/4-2015/04_2015.pdf

Романків І. Облік знижок як елементу облікової політики / Ірина Романків // [Електронний ресурс]. – Режим доступу : sophus.at.ua/publ/2013_12_19_20_kampodilsk/sekcija_6_2013_12_19_20/oblik_znizhok_jak_ elementu_marketingovoji_ - (дата звернення 19.03.2016). – Назва з екрана

Хохлов В.О. Маркетингова цінова політика : [конспект лекцій] / В. О. Хохлов. – Сімферополь : КЕІ «КНЕУ ім. В. Гетьмана», 2012. – 21 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://pidruchniki.com/ 18490618/marketing/vidi_znizhok

Published

2016-04-03

How to Cite

[1]
2016. Methodological Approaches to Mapping your Shopping Discounts. Economic journal of Lesya Ukrainka Volyn National University. 1, 5 (Apr. 2016), 114–120. DOI:https://doi.org/10.29038/2411-4014-2016-01-114-120.