Bases of Forming of Leader as Manager of New Generation

Authors

  • Katerina Biletska Lesya Ukrainka Eastern European National University

DOI:

https://doi.org/10.29038/2411-4014-2015-04-58-64

Keywords:

economic categories, enterprise leader, manager potential, creative leader

Abstract

The principal economic categories and the description of creation development at the enterprise leader are considered in the article, the structure of creative type manager potential is described, the conception of creative manager potential is grounded, the factors of creative leader successful formation are discovered.

References

Друкер П. Задачи менеджмента в ХХІ веке / П. Друкер. – М. : Издат. дом «Вильямс», 2000. – 215 с.

Кузьмин И. А. Психотехнология и эффективный менеджмент / И. А. Кузьмин. – М. : Рос–смен, 2005. – 491 с.

Макаренко О. Г. Креативный менеджмент : учеб. пособие / О. Г. Макаренко, В. Н. Лазарев. – Ульяновск : УлГТУ, 2011. – 154 с. 4. Окорський В. П. Креативний менеджмент : навч. посіб. / В. П. Окорський, А. М. Валюх. – Рівне : НУВГП, 2011. – 211 с.

Підвальна О. Г. Менеджер нового покоління / О. Г. Підвальна, Т. Є. Панасюк // house Education and Science s.r.o. IČO : 271 56 877 Frýdlanská 15/1314 , Praha 8 MS v Praze , oddíl C,vložka 100614.
Свидрук І. І. Суть креативності та передумови лідерства в креативному менеджменті / І. І. Свидрук // Науковий вісник НЛТУ України : зб. наук.-техн. пр. – Львів : РВВ НЛТУ України, 2013. – Вип. 23.11. – 400 с.

Published

2015-12-28

How to Cite

[1]
2015. Bases of Forming of Leader as Manager of New Generation. Economic journal of Lesya Ukrainka Volyn National University. 4, 4 (Dec. 2015), 58–64. DOI:https://doi.org/10.29038/2411-4014-2015-04-58-64.